فصلنامه مطالعات روانشناسی ورزشی

Journal of Sport Psychology Studies

* نشریه مطالعات روانشناسی ورزشی بصورت فصلنامه منتشر می‌گردد و اولویت ارزیابی، داوری و انتشار را به مقالاتی اختصاص خواهد داد که نتایج پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای در حوزه روان­شناسی آکادمیک ورزش، روان­شناسی بالینی ورزش و روان‌شناسی تربیتی ورزش در آن گنجانده شده باشد.

* کد Doi برای مقالاتی که تا شش ماه آینده منتشر خواهند شد بطور خودکار در سامانه نشریه فعال خواهد شد. پژوهشگران جهت دریافت این کد می توانند به قسمت "مقالات آماده انتشار" مراجعه نمایند.

* نشریه پایبند به قوانین بین المللی علیه سو استفاده علمی شامل داده سازی، تحریف، سرقت ادبی، و غیره می باشد. هرگونه سو رفتار مشکوک در طی مرور و پروسه داوری، مطابق با دستوالعمل کمیته اخلاق چاپ آثار علمی (COPE) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به اطلاع پژوهشگران گرامی می رساند پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی جهت حمایت از رساله های دکتری و تسریع امور مربوط به چاپ مقالات آنها در نشریات پژوهشگاه، در سازوکاری جدید قصد دارد تا داوری این مقالات را در حداقل زمان ممکن انجام دهد. بدین منظور لازم است در هنگام ارسال مقاله، نامه ای از سوی گروه یا دانشکده مربوطه ضمیمه شود و در آن فهرست اسامی اساتید راهنما، مشاور و داوران را اعلام نمایند تا فرایند داوری با کمک تیم داوران رساله که با موضوع رساله آشنایی بیشتری داشته و در فرایند اجرای امور هستند انجام شود.

* طبق آیین نامه کمیسیون بررسی نشریات، نشریات علمی پژوهشی مورد تایید آن سازمان نمی توانند بیشتر از ده درصد مقالات چاپی در یک سال را به مقالاتی از یک نویسنده تکراری تخصیص دهند. پیرو این بند آیین نامه و طبق آیین نامه داخلی شورای نشر پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی مقرر شده است هر نویسنده حداکثر چهار مقاله در جریان بررسی و آماده چاپ در نشریه داشته باشد و تا تعیین تکلیف شدن و یا انتشار سایر مقالات، نشریه نمی تواند مقاله جدیدی را از ایشان وارد مراحل بررسی نماید و از مقالات پذیرفته شده هر نویسنده به جز موارد خاص در سال بیشتر از یک مقاله منتشر نخواهد شد.

مقالات مهم ژورنال از کلیه شماره ها (بیشترین دریافت)

مشاهده همه مقالات