فصلنامه آماد و فناوری دفاعی

Amad and defense technology

فصلنامه آماد و فناوری دفاعی متعلق به پژوهشکده آماد، فناوری دفاعی و پدافند غیر عامل دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی است.این فصلنامه از پاییز سال ۱۳۹۴ انتشار خود را آغازنموده است.

از اهداف مهم این فصلنامه، تحقیق و پژوهش راهبردی در حوزه های تخصصی زیر ، به منظور پیشبرد و ارتقای علم، توسعه کمی و کیفی مقالات، رصد و توسعه دانش فنی و فناوری های نوپدید در سطح نیروهای مسلح و ایجاد ارتباط دانشی و راهبردی با مراکز علمی و پژوهشی نیروهای مسلح و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان مرتبط می باشد.

ارتقای بهره ­وری و الگوی مصرف دفاعی؛
فناوری­های قدرت­ساز (نوظهور، بدیع، ناشناخته و پنهان) و قابلیت­های برتری­ساز (پدافند سوم)؛
فضای مجازی و دفاع سایبری؛
فن بازار و اقتصاد فناوری و مقابله فناورانه با تحریم­ها؛
امنیت غذایی؛
استانداردهای آماد دفاعی؛
آمایش سرزمین در معماری دفاعی و امنیتی؛
بهداشت و سلامت؛
الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت فناوری دفاعی؛
فناوری­های نرم و شناختی؛
فرماندهی و کنترل و حوزه ­های مختلف مربوط به آن (C۴I)؛
مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل
ریاضی و شبیه سازی بازی جنگ راهبردی
ژئوفیزیک دفاعی
مدیریت بحران
مدیریت و سیاستگذاری علم، فناوری ونوآوری

پژوهشکده آماد، فناوری دفاعی و پدافند غیرعامل» دانشگاه وپژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی به‌عنوان مرجع علمی، درصدد است بصیرت علمی را در حقایق و واقعیت‌های این حوزه ایجاد و راهبردهای لازم را جهت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی قابلیت‌محور ارائه نماید. با توجه به گستردگی حوزه آماد و فناوری می‌توان اذعان داشت این مقوله مختص به یک رشته علمی خاص نیست، بلکه مجموعه‌ای از حوزه‌های علوم مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را نیز شامل می‌گردد.

فصلنامه آماد و فناوری دفاعی، مقالات پژوهشی در حوزه های مرتبط با اهداف فصلنامه که با رویکردهای دفاعی ونگاشته شده را منتشر می نماید.

دست اندرکاران این فصلنامه از سردبیر تا شورای تحریریه و همه همکاران مسئول در این کار، امید آن دارند که اهل قلم و تفکر، آنان را از پیشنهادات سازنده خود محروم نخواهند نمود و از هرگونه همکاری در هر سطحی استقبال می نمایند.

مقالات مهم ژورنال از کلیه شماره ها (بیشترین دریافت)

مشاهده همه مقالات