یازدهمین کنفرانس منطقه ای سیرد

The 11th CIRED Regional Conference

یازدهمین کنفرانس منطقه ای سیرد روز سه شنبه، 26 دی، 1402 لغایت چهارشنبه، 27 دی، 1402 توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای توزیع نیروی برق و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

یازدهمین کنفرانس منطقه ای سیرد

محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1402
شناسه ملی این کنفرانس: CIRED11

توضیحات کنفرانس

تاریخچه کمیته رابط سیرد ایران

در سال ۱۳۷۸ ( ۱۹۹۹ میلادی ) به همت شرکت برق منطقه ای تهران به ویژه آقای دکتر احمدعلی بهمن پور با تشکیل کمیته رابط سیرد ایران متشکل از مسئولین صنعت برق در بخش های دولتی و خصوصی و اساتید دانشگاهی و انتخاب ایشان به عنوان اولین دبیر کمیته رابط سیرد ایران ، درخواست عضویت جمهوری اسلامی ایران با کسب موافقت وزیر وقت نیرو و مدیران ارشد صنعت برق به دبیرخانه سیرد بین الملل در شهر بروکسل بلژیک ارسال شد. این درخواست در همان سال در کمیته راهبردی سیرد بین الملل مطرح و پس از موافقت ، از سال ۱۹۹۹ ایران به عنوان عضویت وابسته در سیرد بین الملل پذیرفته شد.

در سال ۲۰۰۱ که اولین سال مشارکت ایران در سیرد بین الملل بود تعداد ۳۰ خلاصه مقاله برای اجلاس آمستردام هلند ارسال که از بین مقالات مزبور ۱۰ مقاله پذیرفته شد. برای اجلاس ۲۰۰۳ بارسلون ۲۳ مقاله از ایران ارسال شد که ۱۲ مقاله آن مورد پذیرش قرار گرفت و در پی آن بخاطر بازنشستگی آقای دکتر بهمن پور و فقدان سازماندهی پویا برای دبیرخانه سیرد ایران ، تعامل کمیته رابط سیرد ایران با سیرد بین الملل کاهش یافت تا به حدی که سیرد بین الملل در سال های ۲۰۰۷ ضمن ارسال نامه ای گلایه آمیز به دبیرخانه سیرد ایران اعلام داشت چنانچه فعالیت های لازم و کافی صورت نپذیرد ادامه عضویت ایران در سیرد بین الملل لغو خواهد شد.

در سال ۱۳۸۷ ( ۲۰۰۸ میلادی ) با هدایت شرکت توانیر ، دبیرخانه کمیته رابط سیرد ایران مجدد سازماندهی شد و با انتخاب و معرفی دبیر جدید کمیته رابط سیرد ایران به سیرد بین الملل و قرار گرفتن کمیته رابط سیرد ایران در ساختار سازمانی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع برق ، سیرد ایران با حمایت مسئولین ارشد صنعت برق ، مراکز علمی ، پژوهشی ، دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های انجمن شرکت های توزیع نیروی برق و دیگر موسسات صنعتی و علمی مرتبط و همچنین کارشناسان و پژوهشگران کشور توانست گام های بلندی در جهت افزایش همکاری ها با سیرد بین الملل و شناسائی و ارتقای توانمندی های علمی و فنی پژوهشگران کشور و معرفی ایشان در مجامع علمی بین المللی بردارد.

در سال ۲۰۰۹ در اجلاس پراگ ایران با یازده مقاله پذیرفته شده حضور یافت و در پی آن روند رو به رشد این حرکت تداوم پیدا کرد ، بطوریکه در اجلاس ۲۰۱۱ فرانکفورت با پذیرفته شدن ۳۱ مقاله از سوی ایران به رتبه پنجم در بین کشورهای جهان دست یافت. در ادامه این موفقیت ها و حمایت های انجمن و مدیران ارشد صنعت برق و تلاش های دبیرخانه سیرد در اجلاس استکهلم کشور مان با ۹۶ مقاله پذیرفته شد ه و کسب رتبه نخست در صدر کشورهای جهان قرار گرفت.

کنگره بین المللی سیرد، معتبرترین مرجع علمی و کاربردی و تخصصی در توزیع نیروی برق در سطح جهانی است. ایران در طی دو دهه حضور موفقیت آمیز در کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی این نهاد بین المللی در سال ۲۰۱۶، (آبان ماه ۱۳۹۵) به عضویت پیوسته این کنگره پذیرفته شد. قبل از آن با توجه به فعالیتهای پیوسته کمیته سیرد ایران منطبق با اهداف علمی کاربردی سیرد بین الملل، مجوز لازم برای برگزاری کنفرانس های منطقه ای سیرد در تهران دریافت شده، و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ میلادی به طور مستمر ده (۱۰) کنفرانس منطقه ای در تهران برگزار شد، که نمایندگان سیرد بین الملل در اولین ، ششمین و نهمین کنفرانس منطقه ای، به عنوان سخنران مدعو و سخنران کلیدی حضور داشته اند.

اکنون در جهت استمرار این روند رو به رشد در نظر است یازدهمین کنفرانس منطقه ای سیرد در بیست و ششم و بیست و هفتم دی ماه سال ۱۴۰۲ با حضور مدیران صنعت برق، صنعتگران و پژوهشگران ایرانی و دیگر کشورها، به صورت دوزبانه در تهران برگزار شود. برگزارکنندگان کنفرانس امید دارند با دریافت مقالات ارزشمند صنعتگران و پژوهشگران کشور و دیگر علاقمندان، بتوانند با برنامه ریزی مناسب و برگزاری مطلوب کنفرانس، گام مثبتی در جهت رشد و اعتلای صنعت توزیع نیروی برق، و تبادل دانش و یافته های علمی بین پژوهشگران ایرانی و دیگر کشورها برداشته شود.

محورهای کنفرانس:

محور اول : تجهیزات شبکه به ریاست جناب آقای دکتر طرفدار حق مدیریت سرمایه
تجهیزات جدید و راه حل های مبتنی بر شبکه های هوشمند
استاندارد ها و خصوصیت مورد نظر در تجهیزات شبکه خطوط هوایی و کابلی
تجهیزات جدید پست ها و خطوط رایج
محور دوم: کیفیت برق و سازگاری الکترومغناطیسی به ریاست جناب آقای دکتر جلیلیان کیفیت توان در شبکه های توزیع
اغتشاشات الکترومغناطیسی
زمین کردن(سیستم حفاظتی)
محور سوم : بهره برداری ، کنترل و حفاظت به ریاست جناب آقای دکتر قره پتیان بهره برداری از شبکه های توزیع
حفاظت شبکه های توزیع
کنترل شبکه های توزیع
محور چهارم : منابع پراکنده انرژی و بهینه سازی مصرف (کاهش تلفات)‌ به ریاست جناب آقای دکتر گلکار جا به جایی منابع تولید پراکنده و مطالعات آن در شبکه های توزیع
مدیریت انرژی در ریزشبکه های
بهینه سازی مصرف و کاهش تلفات در شبکه های توزیع
شبکه های هوشمند و پاسخگویی بار در شبکه های توزیع انرژی
محور پنجم: برنامه ریزی و توسعه شبکه به ریاست جناب آقای دکتر حقی فام مدیریت دارایی های فیزیکی، راهبردهای نگهداری و تعمیرات
توسعه شبکه
روش ها و ابزارها
محور ششم : مباحث اقتصادی در کسب و کار توزیع ، تجدید ساختار و بازار برق به ریاست جناب آقای دکتر فتوحی فیروزآباد برنامه های شبکه های هوشمند وضعیت کنونی و انتظارات آینده از مقررات DSOها و بازار برق
تجربیات اندازه گیری های هوشمند و جهت یادگیری آینده
خودروهای برقی و پاسخگویی به تقاضا در بازار توزیع
سیستم های اطلاعاتی، قیمت گذاری ها و تعرفه ها، مدیریت سرمایه و سازمان ها
مدیریت مصرف
مسائل اقتصادی-اجتماعی در توزیع نیروی برق و بورس انرژی
ملاحظات مرتبط با اجرای بازارهای محلی درشبکه های توزیع نیروی برق
ارتباط و هماهنگی بازیگران بازارهای محلی و بازارهای عمده فروشی انرژی
تحلیل برنامه ریزی شبکه های توزیع در محیط تجدید ساختاریافته
ارزیابی اقتصادی، راهکارهای بهبود قابلیت اطمینان شبکه توزیع
محور ۱+۶: داده کاوی در صنعت توزیع، به ریاست جناب آقای دکتر فریدونیان تحلیل و کاوش داده های بهره برداری و نگهداری شبکه و مدیریت دارایی
تحلیل و کاوش داده های برق و توان
تحلیل و کاوش داده های مالی و اقتصادی شرکت های توزیع
تحلیل و کاوش داده های حقوقی و پرسنلی با پردازش زبان طبیعی

درج در تقویم: 26 مهر 1402 - تعداد مشاهده 1531 بار