مقایسه دیدگاه مدیران، معلمان و دانش آموزان نسبت به نظام رتبه بندی
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 45
فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CONFEDUE02_1687
تاریخ نمایه سازی: 24 خرداد 1405
چکیده مقاله:
این پژوهش با هدف بررسی و مقایسه دیدگاه های مدیران، معلمان و دانش آموزان نسبت به نظام رتبه بندی مدارس انجام شده است. روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی و جامعه آماری شامل مدیران، معلمان و دانش آموزان مدارس متوسطه شهر … می باشد. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد گردآوری شد و با بهره گیری از روش های آماری توصیفی و استنباطی (میانگین، انحراف معیار و تحلیل واریانس) تحلیل گردید. نتایج نشان داد که مدیران نگرش مثبت تری نسبت به مزایای نظام رتبه بندی دارند، در حالی که دانش آموزان نسبت به تبعات و فشارهای ناشی از این نظام نگرانی بیشتری ابراز کردند. دیدگاه معلمان در بسیاری از ابعاد بین دو گروه دیگر قرار داشت. یافته ها حاکی از این است که هرچند نظام رتبه بندی می تواند به ارتقای کیفیت آموزشی کمک کند، توجه به نگرانی ها و پیشنهادات تمامی ذی نفعان برای موفقیت آن ضروری است.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
زینب حبیبی توتکانی
لیسانس آموزش علوم تجربی، دانشگاه شهید شرافت، استان تهران، دبیر
میترا اولاد
لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، استان فارس، شیراز، معاون اجرایی
فاطمه قنبرزاده
لیسانس آموزش علوم تجربی، دانشگاه شهید شرافت، استان تهران، دبیر
نسرین زلفی
کارشناسی روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، استان تهران، مدیر