بررسی پیامدهای روان شناختی استفاده بیش از حد از فناوری بر یادگیرندگان
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 57
فایل این مقاله در 18 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CONFEDUE02_734
تاریخ نمایه سازی: 24 خرداد 1405
چکیده مقاله:
با پیشرفت فناوری و نفوذ گسترده ابزارهای دیجیتال در زندگی روزمره، یادگیرندگان بیش از پیش به استفاده از رایانه، موبایل و تبلت در فرآیند یادگیری خود وابسته شده اند. این وابستگی، گرچه فرصت های جدیدی برای یادگیری فعال و دسترسی به منابع متنوع فراهم می کند، اما پیامدهای روان شناختی منفی نیز به همراه دارد. پژوهش های اخیر نشان می دهند استفاده بیش از حد از فناوری می تواند منجر به اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، کاهش تمرکز و حافظه و ضعف در مهارت های اجتماعی و شناختی شود. این مقاله با هدف بررسی پیامدهای روان شناختی استفاده بیش از حد از فناوری بر یادگیرندگان، اثرات مثبت و منفی آن را تحلیل کرده و راهکارهایی برای کاهش اثرات منفی ارائه می دهد. نتایج این مطالعه تاکید می کنند که مدیریت هوشمندانه زمان استفاده از فناوری و ایجاد تعادل میان یادگیری دیجیتال و فعالیت های اجتماعی و جسمانی برای حفظ سلامت روان و افزایش کیفیت یادگیری ضروری است.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
حمیدرضا فدایتی
سطح دو حوزوی فقه و اصول، حوزه علمیه طالبیه، تبریز، دبیر
اعظم قدرتی
کارشناسی مدیریت امور فرهنگی، دانشگاه طلوع مهر، استان قم، مدیر دبستان
محمد خدابخشی سورشجانی
دانشجو معلم مقطع کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان پردیس بحرالعلوم، استان چهار محال و بختیاری، دانشکده علوم انسانی شهید رجایی فرخشهر، دانشجو معلم
پریسا عنبری
کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، شهرستان ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزگار