دفاعیه ارشد: "دسته بندی و بررسی نقاشی های محسین وزیری مقدم در سیر نقاشی معاصر ایران"
حوزه های تحت پوشش: هنرهای تجسمی، هنر و علوم انسانی
برگزار کننده: موسسه آموزش عالی هنر شیراز
نقاشی های محسن وزیری مقدم، حول دو محور اساس کار این پژوهش است: ۱) دسته بندی این آثار ۲) رابطه آنها با تاریخ فرهنگی ایران این پژوهش از نظر هدف بنیادین است. اطلاعات به صورت اسنادی از منابع مکتوب گردآوری شده که در نهایت به شیوه توصیفی – تحلیلی انجام خواهد شد. بعد از تعریف مدرن و مدرنیته، به ترسیم خطوط کلی هنر مدرن و هنر مدرن در همان افق پرداخته و محسن وزیری مقدم، از جمله هنرمندان مدرن معاصر ایران به شمار آورده شده است. منتها، هنرمندی که در سپهر تاریخ فرهنگی ایران به رشد و نمو پرداخته و در نهایت، به آفرینش هنری خود رسیده، از اقتضائات و مختصات این زیست بوم فرهنگی، بوجود آوردن هنرمندانی با دو مشخصه برجسته: ۱) چند بعدی بودن ۲) چند فرهنگی بودن است. در دسته بندی آثار محسن وزیری مقدم که در طی چهار دوره هنری صورت گرفته، ما با هشت دسته آثار روبرو می شویم: آثار اولیه، آثار متاثر از هنر سنتی ایران، آثاری که آبستره (انتزاعی) هستند، آثار دستی- انگشتی ایشان، باندپیچی شده ها، مجموعه هراس و پرواز، نقاشی های خطی و نگاره های کیهانی. در نهایت این بررسی، به این نتیجه می رسد که، رابطه هنرمند و تاریخ فرهنگی عصر او، رابطه ای دوجانبه و متقابل بوده، ولی هنرمند به عنوان موجودی آگاه و انتخاب گر، عنصر اساسی و بنیادین و سازنده و موتور محرک این چرخه می باشد
معرفی سخنرانان: گردآورنده: حسین محمدی استاد راهنما:دکتر علی اکبر جهانگرد استاد داور: دکتر بهنام جلالی جعفری