دفاعیه ارشد: انتخاب بهترین گونه پوشش گیاهی و روش اجرا، با در نظر گرفتن اقلیم و آب مصرفی در بام سبز ساختمانهای شهر همدان

انتخاب بهترین گونه پوشش گیاهی و روش اجرا، با در نظر گرفتن اقلیم و آب مصرفی در بام سبز ساختمانهای شهر همدان روز یکشنبه، 18 مهر، 1400 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی عمران (عمومی)

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه

 بامهای سبز نشان دهنده یک فناوری در حال رشد است که به طور فزاینده و سریعی در بخش ساختمان گسترش می­یابد. از آنجا که جمعیت جهانی بیشتر در مناطق شهری متمرکز میشود، برای حفظ سلامتی در تنفس افراد به روش های جدید نیاز داریم که استفاده از بامهای سبز میتوانند کنترل آلودگی بامها را بدست گیرند، اما به دلیل هزینه بالای این تکنولوژی نمیتوان به عنوان تنها راه در کنترل آلودگی استفاده کرد. بام سبز یا بام زنده، به سقف ساختمانی گفته میشود که به طور جزئی یا کاملا از گیاهان پوشیده شده و یک محیط رشد است که روی غشا ضد آب کاشته میشود. اجرای زیرساخت های سبز، مانند بامهای سبز ساختمانها، بخشی از راه حلهای نوآورانه جدید در طراحی شهری برای حل مشکلات کنونی مربوط به محیط زیست است. بام های سبز به سه دسته گسترده، نیمه متمرکز و متمرکز تقسیم میشوند. بهترین گیاهان برای محیط بام سبز، گونه های گیاهی مقاوم در برابر سرما، گرما، خشکسالی، باد، آفتاب، بیماری و حشرات می باشند. ضوابط تشویقی برای گسترش صنعت بام سبز وجود دارد که باعث ترغیب ساخت بام سبز می باشد. از جمله مزایای بام سبز می توان به کاهش مصرف انرژی، کاهش رواناب، کیفیت هوا، مقابله با تغییرات آب و هوایی و اثر جزیره گرمایی شهری، ایجاد سایه و خنک کنندگی، تاثیر بر روی سلامت، pH، عمر مفید و بار مرده اشاره کرد.

 دانشجو: پگاه عزیزخانی استاد راهنما: دکتر ابراهیم قیاسوند استاد ممتحن: دکتر مهدی ریاحی خرم استاد ممتحن: دکتر صلاح الدین حمیدی

درج در سایت: 17 مهر 1400 - تعداد مشاهده 245 بار