کارگاه آموزشی: ارائه تجربیات نظارت هوشمند (نرم افزاری) بر رفع اتفاقات شبکه های و خطوط اصلی آب و فاضلاب

ارائه تجربیات نظارت هوشمند (نرم افزاری) بر رفع اتفاقات شبکه های و خطوط اصلی آب و فاضلاب روز چهارشنبه، 23 آبان، 1397 توسط انجمن آب و فاضلاب ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان در شهر اصفهان استان اصفهان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی آب و هیدرولوژی

برگزار کننده: انجمن آب و فاضلاب ایران, دانشگاه صنعتی اصفهان

با وجود سامانه سپتا برای ثبت اطلاعات و داده های حوادث و اتفاقات در شرکت مهندسی، نظر به اینکه این سامانه به کندی به روز می شود و سرعت پایین داشته و کاربر پسند نیست و از طرفی شرکتهای آب و فاضلاب موظف به ثبت اطلاعات در این سامانه هستند. هر استان به فراخور امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود اقدام به نوشتن نرم افزار و نظارت هوشمند بر رفع اتفاقات نموده است که از میان مثلا در لرستان، اصفهان و تهران سامانه سامعه در خراسان رضوی ACC ، در مشهد سامانه جامعGIS و در ارومیه با نام web-GIS استفاده می شود و تجربیات بسیار خوبی در خصوص بهره برداری و حل کردن مشکلات big data و فاصله شهرها و سرعت نرم افزار و ارتباط اتوماتیک آن با سپتا ایجاد شده است.

برخی استانها نیز با تاخیر به دنبال این موضوع و نظارت هوشمند هستند و داشتن تجربیات دیگر استانها در حضور نویسندگان سامانه سپتا ضمن بهبود احتمالی سپتا به دیگر استانها فرصت ارائه تجربیات می دهد تا دیگران همین مسیر را تکرار نکنند و هزینه موازی نکنند.

در این کارگاه استانهای شاخص تجربیات را عنوان و نویسندگان سپتا نیز قدری از محدودیتهای خود خواهند گفت.

مطالب مورد بحث کارگاه
فرآیند رفع اتفاقات در استان های شاخص
معرفی نرم افزارهای نظارت هوشمند رفع اتفاقات
آشنایی با نرم افزار و روند رفع اتفاقات در هلند

***

مدرس:آقای مهندس احسان ثابتی امینائی

درج در سایت: 11 آبان 1397 - تعداد مشاهده 1224 بار