دفاعیه ارشد: مطالعه تاثیر گرایش به هدف، پیچیدگی وظیفه و نقش میانجی خود کارآمدی بر قضاوت حسابرسان مستقل

Study of the Effect of Goal Orientation, Task Complexity and the Mediating Role of Self-efficacy on the Judgment of Independent Auditors

مطالعه تاثیر گرایش به هدف، پیچیدگی وظیفه و نقش میانجی خود کارآمدی بر قضاوت حسابرسان مستقل روز دوشنبه، 6 شهریور، 1402 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: حسابداری

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز
هدف پژوهش حاضر مطالعه تاثیر گرایش به هدف، پیچیدگی وظیفه و نقش میانجی خود کارآمدی بر قضاوت حسابرسان مستقل است. جامعه آماری پژوهش مذکور مشتمل بر کلیه حسابرسان و حسابداران شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. با توجه به اینکه حجم جامعه آماری نامحدود می باشد، بر اساس فرمول کوکران، ۳۸۲ نفر به عنوان نمونه پیشنهاد شده است که بر اساس روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس، برای پاسخگویی به ابزارهای پژوهش انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری در این پژوهش پرسشنامه استاندارد سنجش عملکرد قضاوت حسابرسی (سانوسی و همکاران، ۲۰۱۸)، خودکارآمدی (سانوسی و همکاران، ۲۰۱۸)، پیچیدگی کار (سانوسی و همکاران، ۲۰۱۸) و هدف گرایی (سانوسی و همکاران، ۲۰۱۸) بوده است. روش پژوهش توصیفی و همبستگی میباشد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از معادلات ساختاری، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر استفاده شد. روایی پرسشنامهها از طریق محتوا و سازهای، پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ گزارش شدهاست. تحلیل دادهها که از طریق نرم افزار اس. پی. اس. اس. انجام شد، حاکی از اثبات این مهم میباشد که هدف گرایی، خودکارآمدی و پیچیدگی کار حسابرسی بر عملکرد قضاوت حرفه ای حسابرسی حسابرسان، تاثیر معناداری دارند.
معرفی سخنرانان: نگارنده: طاهره کرمی استاد راهنما: دکتر کیامهر استاد مشاور: دکتر سروستانی استاد داور: دکتر محمود ابادی
درج در سایت: 24 مرداد 1402 - تعداد مشاهده 148 بار