تاثیر به کارگیری فناوری های آموزشی (مانند محتوای چندرسانه ای) بر کاهش افت تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 42
فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CONFEDUE02_960
تاریخ نمایه سازی: 24 خرداد 1405
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر یک مرور مروری بر تاثیر به کارگیری فناوری های آموزشی، به ویژه محتوای چندرسانه ای، بر کاهش افت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه دوم است. هدف بررسی این است که چگونه استفاده از ابزارهای دیجیتال و محتوای چندرسانه ای می تواند انگیزش، مشارکت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان را افزایش دهد و در نتیجه احتمال افت تحصیلی را کاهش دهد. بررسی منابع فارسی نشان می دهد بهره گیری از فناوری های آموزشی موجب افزایش درک مفاهیم درسی، تعامل فعال دانش آموزان و ارتقای یادگیری خودراهبر می شود. با این حال، چالش هایی مانند محدودیت دسترسی به فناوری و تفاوت سطح مهارت های دیجیتال میان دانش آموزان و معلمان همچنان وجود دارد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مریم بیروندپور
کارشناسی ارشد جغرافیا دانشگاه پیام نور شوش