به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش رشته امور تربیتی

سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 31

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CONFEDUE02_878

تاریخ نمایه سازی: 24 خرداد 1405

چکیده مقاله:

ضرورت و فایده کاربرد فناوری آموزشی در آموزش های مختلف بر کسی پوشیده نیست و استفاده از دانش فناوری آموزشی می تواند معلمان را سریع تر به اهداف قصد شده و مورد نظر خود برساند. اما نحوه استفاده از این دانش به مسائل بسیاری از جمله نوع دروس و اهداف آن، و ویژگی های سنی و شخصیتی دانش آموزان بستگی دارد. پژوهش حاضر با روش مروری کتابخانه ای انجام شد که هدف از آن بررسی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش رشته امور تربیتی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که آموزش رکن اساسی در توسعه پایدار هر کشور است. امروزه بهره گیری از فناوری اطلاعات در آموزش و یادگیری توصیه می شود. خلاقیت، پیشرفت در کارها، تسریع در رسیدن به اهداف، آموزش مجازی و... از مزایای فناوری اطلاعات می باشد. فناوری اطلاعات به عنوان یک رویکرد نوین، در نقش مکمل نظام آموزشی بهبود کیفیت تدریس، تنوع بخشیدن به شیوه های تدریس، فراهم ساختن آموزش مستمر و خودکار، کوتاه نمودن زمان آموزش، کوتاه کردن دوره تحصیل، توجه به استعدادهای فردی، انفرادی کردن آموزش و مقابله با مشکلات آموزش جمعی عمل می کند.

نویسندگان

سید یوسف اکرامی شال

دانشجو کارشناسی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی ارومیه

فرشاد محمد جعفری

دانشجو کارشناسی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی ارومیه

سید امید حسینی

دانشجو کارشناسی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی ارومیه

ابوالفضل رفیع خانی

دانشجو کارشناسی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی ارومیه