تاثیر بکارگیری مدیریت استراتژیک بر عملکرد در بخش دولتی
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 125
فایل این مقاله در 15 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
IMSYM11_121
تاریخ نمایه سازی: 20 مهر 1404
چکیده مقاله:
اثر بخشی هر سازمان وابسته به توانایی مدیریت در بهره گیری از ابزارهای مدیریتی متنوع است. مدیریت استراتژیک به عنوان یکی از مهمترین ابزارها، نقش کلیدی در موفقیت سازمانها ایفا می کند. برخی سازمانها با تدوین استراتژیهای مناسب و بهره گیری از این ابزارها، جایگاه رقابتی قابل قبولی در سطح جهانی کسب کرده اند. در حالی که برخی دیگر به دلیل استراتژیهای نامطلوب موقعیت خود را از دست داده اند. مدیریت استراتژیک شامل مراحل مختلفی است که برنامه ریزی استراتژیک به عنوان اصلی ترین بخش آن شناخته می شود. این برنامه ریزی فرآیندی سازمان یافته برای اتخاذ تصمیمات اساسی و آماده سازی سازمان جهت واکنش مناسب به شرایط مختلف است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و تحلیلی توصیفی بوده و با استفاده از روش کتابخانه ای و مطالعه و مشاهده، به ابعاد مختلف برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در بخش دولتی پرداخته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که شناسایی موانع اجرایی مدیریت استراتژیک و ارائه راهکارهای مناسب می تواند به بهبود عملکرد و پیشرفت های کوتاه مدت و بلندمدت در بخش دولتی کمک کند.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
رضا پیرایش
دانشیار گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان، زنجان، ایران.
مهران امیدی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گروه مدیریت دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان زنجان ایران