روشهای ارتقای مهارتهای ارتباطی در محیط های آموزشی

سال انتشار: 1402
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 480

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CTCONF08_1013

تاریخ نمایه سازی: 3 خرداد 1403

چکیده مقاله:

مهارتهای ارتباطی از جمله مهارتهای اساسی و حیاتی هر فردی است که به هر دلیلی به دنبال ارتقای آنها می باشد. این مهارتها به ویژه در محیط های آموزشی بسیار مهم می باشند زیرا تاثیر زیادی بر روند یادگیری و تفهیم دانش آموزان و دانشجویان دارند. بنابراین ، ارتقای این مهارتها در محیط های آموزشی امری بسیار ضروری است . یکی از روشهای ارتقای مهارتهای ارتباطی در محیط های آموزشی ، توجه به فرایند گفتگو و گفتار است . ارتباط موثر واقعی فقط زمانی اتفاق می افتد که دو طرف به گونه ای با یکدیگر صحبت کنند که هم زمان گوش دادن و صحبت کردن رخ دهد. بنابراین ، آموزشهایی که بر روی ارتقای مهارتهای گفتاری و شنیداری تاکید داشته باشند، می توانند به بهبود مهارتهای ارتباطی دانش آموزان و دانشجویان کمک کنند. همچنین ، ارتقای مهارتهای نوشتاری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا دانشجویان و دانش آموزان باید بتوانند اندیشه ها و دانسته های خود را به شکلی منطقی و قابل فهم بیان کنند.

نویسندگان

سیدجواد هاشمی اردکانی

استادیار، بخش علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه پیام نور ، ایران

زهرا حسنی اردکانی

گروه علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه پیام نور واحد سپیدان، فارس، ایران