یادگیری از طریق مشاهده باλ Probabilistic finite-state automata درفضای بازی
سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 699
فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
DGRCONF01_026
تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396
چکیده مقاله:
در بازیهای کامپیوتری، شخصیتها یا حریفانی مصنوعی هستند که نشان از رفتارهای هوشمندانه پیچیده ای دارند و درارتقا المانهای سرگرم کننده بازی بسیار موثرند. برای ساخت این رفتارها باید آنها را در زبان برنامه نویسی پیاده کرد که کاری بسیار دشوار و زمانبر است. یکی از راههای آسان سازی این امر، یادگیری از طریق مشاهده است. فرآیندی که در آن عامل به وسیله مشاهده عملیات آموزش میبیند و در هوش مصنوعی و روباتیک روشی است برای آموزش عامل هوشمند در یک عملیات، بدون پیاده سازی مستقیم دستورات. هدف مقاله پیاده سازی عامل هوشمند در بازیهای آنلاین با الگوریتم های یادگیری ماشین و با استفاده ازλ Probabilistic finite-state automata است. بازی مورد آزمایش بازی غار اژدها است. نتایج به دست آمده نمایانگر عملکرد خوبλ_PFAدر تولید عامل هوشمند است.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
محمدرضا محمدنژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد، هوش مصنوعی دانشگاه سمنان
فرزین یغمایی
استادیاردانشگاه سمنان هوش مصنوعی