بررسی مفهوم محتوای تولید شده توسط کاربران ( UGC ) در محیط برخط

13 آبان 1402 - خواندن 3 دقیقه - 350 بازدید



دانشگاه پیام نور (همه مراکز) 



اینترنت همان طور که برای تکامل رسانه های اجتماعی سکوی رایانشی فنی است، به کاربران اجازه می دهد محتوا را ایجاد ، اشتراک گذاری و بازنشر کرده یا محتوا را تکمیل کنند یا مانند کاپلان و هنلین که بصورت خلاصه بیان می دارند: " محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC ) را می توان به عنوان مجموع همه روش هایی که در آنها افراد از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ملاحظه نمود". در این فرصت ، به تعریف مفهوم محتوای تولید شده کاربر (UGC) می پردازیم تا نشان دهیم رسانه های اجتماعی فراتر از UGC هستند ( رسانه های اجتماعی در برگیرنده UGC هستند اما محدود به UGC نیستند).

یک تعریف جامع و پذیرفته شده برای UGC وجود ندارد اما این کلمه به طور تحت الفظی به محتوایی اشاره دارد که توسط کاربران اینترنت ( شبکه های برخط ) تولید می شود. برخی تعاریف بر این فرض هستند که کاربران ( UGC ) می توانند مستلزم شکل های مختلفی از محتوای رسانه باشند تا زمانی که این محتوا دو فرض را برآورده سازد: (۱) به طور عمومی در دسترس بودن و (۲) ایجاد شده توسط کاربران نهایی . اولین فرض به درستی ایمیل ها و پیام های متنی را مستثنی می کند، با این حال به نظر می رسد ارتباطات خصوصی به معنای ویدئو کنفرانس را نیز مستثنی می کند و در نتیجه با توجه به دسته بندی ابزارهای رسانه های اجتماعی محدود کننده است. از این رو این فرض اول با این برآیند که در آن Safko و Brake ابزارهای میان فردی (مانند اسکایپ برای ویدئو کنفرانس) را به عنوان رسانه های اجتماعی دسته بندی می کنند مغایرت دارد. فرض دوم پیشنهاد می دهد که (UGC ) مترادفی برای محتوای تولید شده توسط مشتری با رسانه تولید شده توسط مشتری باشد. اما این فرض محدود کننده است، چون نشان خواهد داد که پویش های ویروس وار به طور ذاتی توسط یک سازمان آغاز می شوند و اینکه کاربران نهایی با مشتریان می توانند این محتوا را به اشتراک گذاشته یا توضیحاتی پست کنند. چنین دسته بندی باید در هنگام تعریف عمومی رسانه های اجتماعی مدنظر قرار گیرد.


دانشگاه پیام نور (همه مراکز)