دفاعیه ارشد: تاثیر رده مقاومتی بتن بر دوره تناوب و ضریب رفتار سازه های منظم و نامنظم کوتاه، متوسط و بلند

تاثیر رده مقاومتی بتن بر دوره تناوب و ضریب رفتار سازه های منظم و نامنظم کوتاه، متوسط و بلند روز پنجشنبه، 24 خرداد، 1403 توسط موسسه آموزش عالی عمران و توسعه در شهر همدان استان همدان برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی عمران و سازه

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی عمران و توسعه
زمان تناوب و ضریب رفتار سازه دو پارامتر مهم و تاثیر گذار در محاسبه ضریب زلزله برای طراحی اعضا و همچنین کنترل تغییر مکان های جانبی ساختمان است. هدف از انجام این تحقیق مقایسه دوره تناوب و ضریب رفتار سازه های بتن آرمه در چهار رده مقاومتی بتن بود. بدین منظور 24 سازه در نرم افزار ETABS 2019.1.0 به صورت سه بعدی یک بار به صورت منظم و یک بار به صورت نامنظم، با تعداد طبقات سه، شش و نه طبقه مدل سازی شدند. در هر یک از مدل ها از بتن با رده های مقاومت فشاری ۲۵ ،۳۰ ، ۳۵ و ۴۰ مگاپاسکال استفاده شد. نتایج به دست آمده فرضیه های این تحقیق را تایید کردند و نشان داد که افزایش مقاومت فشاری بتن، ضریب رفتار سازه­های منظم و نامنظم در هر سه حالت کوتاه، متوسط و بلند را کاهش و دوره تناوب را افزایش می هد. همچنین با انجام مقایسه اقتصادی هزینه بتن و میلگرد در سازه ها نتیجه شد که افزایش مقاومت فشاری بتن، هزینه مصالح بتن و میلگرد را در سازه های بتنی در هر سه حالت کوتاه، متوسط و بلند را کاهش می دهد. نتیجه گیری کلی حاکی از معرفی سازه مدل 6 طبقه منظم با رده مقاومتی بتن 35 مگاپاسکال به عنوان بهترین مدل بود.
معرفی سخنرانان: پارمیس ماجدیان دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، موسسه آموزش عالی عمران و توسعه، همدان، ایران. pmajedian@gmail.com
درج در سایت: 22 خرداد 1403 - تعداد مشاهده 185 بار