بررسی میزان رضایت دانش آموزان از معلمان بوسیله ارزشیابی از معلمان توسط دانش آموزان در دوره آموزش مجازی

سال انتشار: 1400
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 613

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICPCEE11_026

تاریخ نمایه سازی: 24 اردیبهشت 1401

چکیده مقاله:

ارزشیابی از معلمان توسط دانش آموزان در کشور ما یکی متداولترین شیوه های ارزشیابی میباشد.پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی معلمان توسط دانش آموزان در دوران آموزش مجازی انجام شده است.این مطالعه به صورت توصیفی مقطعی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ در بین مدارس استان فارس در سه مقطع ابتدایی راهنمایی و دبیرستان انجام شد و ۲۹۴ دانش آموز در این پژوهش شرکت کردند. نظرات آنان توسط یک پرسشنامه ۱۱ سوالی جمع آوری شد و پرسشنامه به صورت انفرادی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت .داده ها با استفاده از نرم افزار spss به صورت توزیع فراوانی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت .نتایج نشان داد که به طورکلی دانش آموزان از آموزش مجازی رضایت کافی را ندارند, همچنین در مقطع دبیرستان رضایت کمتر از مقطع ابتدایی و راهنمایی میباشد .بعلاوه دختران رضایت بیشتری از پسران در ارتباط با عملکرد معلم در دوران آموزش مجازی دارند. علاقه و نظریات دانش آموزان در ارتباط با آموزش و مدرسه در مورد میزان رضایت آنها در زمان آموزش مجازی تاثیرگذار میباشد.پیشنهاد میشود که امر ارزشیابی از معلمان به طور مکرر و با فاصله زمانی کم صورت گیرد تا نواقص موجود سریع تر رفع شود.لازم به ذکر است که شرایط کاری معلمان باید بهبود بخشیده شود.

نویسندگان

مریم روحانی

دانشجوی کارشناسی,گروه علوم تربیتی,دانشکده علوم انسانی,دانشگاه لرستان,خرم اباد,ایران