آمار کنفرانسها در سال 85

سه شنبه، 22 اسفند، 1385
سال 1385 از دیدگاه کنفرانسهای تخصصی مهندسی

سال 1385، که در روزهای پایانی آن به سر می بریم، رکورد دار برگزاری کنفرانسهای تخصصی مهندسی در حوزه مهندسی عمران (کلیه گرایشها)، محیط زیست، معدن و سایر رشته های مرتبط بود. در سال جاری، حدود 50 کنفرانس در سطوح مختلف منطقه ای، ملی و فرا ملی برگزار شد که در مقایسه با آمار سال 1384 (حدودا 35 کنفرانس) از رشد  بسیار زیادی برخورد است.

کنفرانسهای بسیار مهمی مانند دومین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در حوادث غیر مترقبه، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، هفتمین کنفرانس تونل و اولین همایش مهندسی محیط زیست، در سال جاری برگزار شدند و در حال حاضر نیز شاهد برگزاری آخرین کنفرانس سال 85، یعنی سیزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران در شهر کرمان هستیم که از دیروز آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. از قرار معلوم، دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، در برگزاری این همایش و نمایشگاه جانبی آن سنگ تمام گذاشته اند و به بهترین نحو پذیرای دانشجویان و دانش پژوهان از سراسر کشور هستند.

تا پایان سال، مقالات 40 کنفرانس از کنفرانسهای برگزار شده در سال جاری، توسط سیویلیکا پوشش داده می شود. مقالات 9 کنفرانس دیگر که در حال آماده سازی برای درج در سیویلیکا هستند سال بعد عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که انتشار مقالات بعضی از کنفرانسها که  مقالات آنها توسط دبیرخانه منتشر نمی شود، مانند اولین همایش مقابله با سوانح طبیعی که دی ماه در دانشگاه تهران  برگزار شد، از طرف ما امکانپذیر نیست.