دومین کنفرانس ملی مکانیک سازه ها و شاره ها

The 2nd National Conference on Mechanics of Structures and Fluxes

دومین کنفرانس ملی مکانیک سازه ها و شاره ها روز چهارشنبه، 28 آذر، 1403 توسط دانشگاه بناب و تحت حمایت سیویلیکا در شهر بناب برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

دومین کنفرانس ملی مکانیک سازه ها و شاره ها

تاریخ برگزاری: 28 آذر 1403

مهلت ارسال اصل مقالات: 30 آبان 1403
تاریخ اعلام داوری مقالات: 15 آذر 1403
محل برگزاری: بناب
سال برگزاری: 1403
شناسه ملی این کنفرانس: MECH02

توضیحات کنفرانس

برگزاری دومین دوره کنفرانس ملی مکانیک سازه ها و شاره ها دارای اهداف مهمی است که می تواند به پیشرفت علمی و فناوری منطقه و کشور کمک نماید. این کنفرانس با فراهم آوردن بستری برای تبادل دانش و تجربیات میان محققان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و صنعتگران، به اشتراک گذاری جدیدترین دستاوردها و نوآوری ها در زمینه مهندسی مکانیک و مواد می پردازد. علاوه بر این، ایجاد همکاری های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف داخلی و حتی خارجی، و معرفی جدیدترین تکنولوژی ها و روندهای نوین در این حوزه ها، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است. این تلاش ها در نهایت به ارتقاء سطح علمی و پژوهشی شرکت کنندگان و بهبود کاربردی تر شدن تحقیقات دانشگاهی منجر می شود. دور اول این همایش با موفقیت در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در آذرماه 1402 برگزار شد که نتایج مثبتی به همراه داشت، و این نشان از استقبال گسترده و تاثیرگذاری این رویداد دارد.

اهمیت و ضرورت برگزاری همایش ملی مهندسی مواد و مکانیک به دلیل نقش حیاتی این حوزه ها در توسعه صنایع مختلف و دستیابی به توسعه پایدار قابل توجه است. این همایش ها فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره چالش های صنعتی و یافتن راه حل های مناسب فراهم می کنند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت می کنند. همچنین، برگزاری این همایش ها می تواند به تبادل دانش و تجربیات در خصوص راه حل های نوین برای مشکلات زیست محیطی کمک کرده و به پرورش نیروهای متخصص در این حوزه بپردازد. در نهایت، تقویت رقابت پذیری صنایع از طریق انتقال دانش و تکنولوژی های نوین به آن ها، از دیگر ضرورت های برگزاری این کنفرانس ملی می باشد. با توجه به موفقیت دور اول ، دور دوم این کنفرانس با انتظار نتایج بیشتر و گسترده تر برگزار می شود و به تداوم پیشرفت های علمی و صنعتی در این زمینه ها کمک خواهد کرد.

***

محورهای همایش:


مکانیک جامدات

تحلیل تنش
دینامیک و ارتعاشات
مواد مرکب
المان محدود
پلاستیسیته
رباتیک و کنترل
مخازن تحت فشار
سازه ها
مکانیک حرارت وسیالات

انرژی های تجدید پذیر
سوخت و احتراق
ترمودینامیک
آیرودینامیک
مکانیک سیالات محاسباتی
جریانهای چند فازی
سیالات غیر نیوتونی
انتقال حرارت
موتورهای احتراق داخلی
تبرید و تهویه مطبوع
ذخیره سازی انرژی
سیستمهای انرژی
سیستمهای تولید همزمان
مکانیک ساخت و تولید

ماشینکاری
شکل دهی فلزات
ساخت افزودنی
جوشکاری
سیستم های اندازه گیری
تولید مخصوص
ریخته گری
تست غیرمخرب
مهندسی مواد

متالورژی
نانو مواد
بافت کریستالوگرافی

درج در تقویم: 22 خرداد 1403 - تعداد مشاهده 977 بار