نقش رسانه ها در ارتقای سلامت روانی دانش آموزان دبیرستانی منطقه رودبار جنوب

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 352

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

FHSAROLP01_017

تاریخ نمایه سازی: 17 آبان 1396

چکیده مقاله:

امروزه نمی توان خود را از بقیه دنیا جدا کرد . ما در دنیایی زندگی می کنیم که ازرسانه ها اشباع شده است . پیشرفت فناور ی ها جهان را کوچک کرده و ارتباط جهانی رابه امری پیش پا افتاده و معمولی تبدیل کرده است . رسانه به ابزار سازمانی اطلاق می شود که به انتشار حقایق، دیدگاه ها و سایر اطلاعات یا سرگرم کردن مخاطبان می پردازد مانند مطبوعات، تابلوهایتبلیغاتی شهری، سینما، رادیو، تلویزیون، کتاب، لوح های فشرده و.... اما رسانه جمعی به نوعی از رسانه اطلاق می شود که بویژه برای تحت پوشش قراردادن گروه بسیار بزرگی از مخاطبان مانند مردم یک کشور طراحی شده است . این اصطلاح از دهه1920 ، با ظهور شبکه های ملی رادیو، روزنامه های کثیر الانتشار، ومجلات رواج یافت.در این پژوهش نقش رسانه های جمعی در ارتقای سلامت روانی دانش آموزان دبیرستانی رودبار جنوب رابررسی که از پرسشنامه سلامت عمومی در حوزه افسردگی و اضطراب و ویژگیهای جسمانی و اختلال در کارکردهای اجتماعی استفاده شد. اطلاعات با نرم افزارSPSSآزمون t استودنت و آزمون تعقیبی شفه بود. معیار انتخاب این آزمونهای پارامتریک این بود که طبق آزمون کلموگروف اسمیر نف این داده ها دارای توزیع طبیعی بودند

نویسندگان

فاطمه امیری میجانی

هنراموزهنرستان کاردانش دخترانه رضوان رودبار جنوب