تجربه ای تلخ و ماندگار از دوران دانش آموزی
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 8
فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CSEMCONF01_3626
تاریخ نمایه سازی: 1 تیر 1405
چکیده مقاله:
پس از نقل مکان خانواده به شهر قاین، ادامه تحصیل خود را در مدرسه شاهد امین آغاز کردم. این تغییر محیط آموزشی، تجربه های جدیدی برای من به همراه داشت که برخی از آن ها بسیار تاثیرگذار بودند.یکی از خاطراتی که هنوز پس از سال ها در ذهنم باقی مانده، مربوط به روزی است که تکلیف درسی خود را به طور کامل انجام نداده بودم. معلم کلاس از دانش آموزانی که تکالیف خود را انجام نداده بودند خواست در مقابل کلاس بایستند و سپس مدیر مدرسه را به کلاس دعوت کرد.حضور مدیر در کلاس و تذکر و تنبیه دانش آموزان در برابر سایر هم کلاسی ها باعث شد احساس خجالت، اضطراب و ناراحتی شدیدی را تجربه کنم. اگرچه اکنون می دانم هدف معلمان و مدیران مدرسه تربیت دانش آموزان بوده است، اما این رویداد باعث شد اهمیت حفظ عزت نفس و امنیت روانی دانش آموزان را عمیق تر درک کنم.این تجربه یکی از مهم ترین دلایلی است که امروز مرا به سمت استفاده از روش های تشویقی، گفت وگو و تعامل سازنده با دانش آموزان سوق می دهد. باور دارم دانش آموزی که احساس احترام و امنیت کند، آمادگی بیشتری برای یادگیری و رشد خواهد داشت.
نویسندگان
حسین جفره
دبیر