استفاده منابع انسانی شهرداریها از فناوری اطلاعات در ارتقاء بهره وری سازمانی

سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 20

فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

MEMARCONF05_571

تاریخ نمایه سازی: 29 خرداد 1405

چکیده مقاله:

ایجاد هر تغییری در سازمان باعث به وجود آمدن مقاومت، چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی می گردد. استقرار و یا توسعه فناوری اطلاعات در سازمانها نیز از این امر مستثنی نیست و این مقاومت همواره یکی از علل تاخیر و یا شکست پروژه های فناوری اطلاعات در سازمان بوده است. در دنیای کنونی اطلاعات با ارزش ترین دارایی هر سازمانی محسوب می شود به نحوی که اهمیت فناوری اطلاعات و اثرات آن برای سازمان ها به طرز چشمگیری افزایش یافته و رشد و توسعه آن احساس می شود. در چند دهه اخیر تکنولوژی مدرن اطلاعات بر موقعیت و عملکرد بسیاری از جوامع، سازمانها و افراد اثرات قابل ملاحظه ای گذاشته و به موازات پیشرفتهای شگرفی که در این زمینه بوجود آمده است، سرنوشت جوامع، سازمانها و افراد هر روز بیش از گذشته به این فناوری مدرن گره می خورد. بدیهی است که در چنین موقعیتی، شناخت تاثیرات فناوری اطلاعات اهمیت فزاینده ای یافته است. با توجه به این واقعیات باید گفت که فناوری اطلاعات یکی از عوامل مهم محیطی به شمار می آید که بر موقعیت، عملکرد و سرنوشت جوامع، سازمانها و افراد اثرات جدی می گذارد. هدف این پژوهش استفاده منابع انسانی شهرداریها از فناوری اطلاعات در ارتقاء بهره وری سازمانی می باشد. نتایج نشان می دهد در کشور ما نیز سرمایه های بسیاری به سمت، افزایش امکانات مرتبط با فناوری اطلاعات در سازمان ها، توسعه شبکه های داخلی و بهبود برنامه های کاربردی در مدیریت، روانه شده است. در این شرایط که حجم ورودی های اطلاعاتی سازمان افزایش می یابد بی راه نیست که انتظار افزایش نتایج خروجی و در نهایت افزایش بهره وری را داشته باشیم. تکنولوژی های سازمانی نوین و سیستم های اطلاعات، به مدیران در جهت افزایش توانایی های آنها برای کنترل فعالیت ها در سازمان و کمک به تصمیم گیری، یاری می رساند.

نویسندگان

زاهد قاسمی پاشاکلائی

کارشناس ارشد مهندسی کامپیوتر(گرایش نرم افزار)، موسسه آموزش عالی هدف ساری