مزایای استفاده از رایانه در یادگیری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از دیدگاه معلمان
سال انتشار: 1405
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 26
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CSEMCONF02_864
تاریخ نمایه سازی: 28 خرداد 1405
چکیده مقاله:
هدف: این پژوهش با هدف کشف و فهم عمیق تجارب معلمان پایه ششم ابتدایی از مزایای استفاده از رایانه در فرآیند یاددهی-یادگیری انجام شده است.روش: رویکرد پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی توصیفی بود. مشارکت کنندگان شامل ۱۸ نفر از معلمان پایه ششم شهرستان نورآباد ممسنی بودند که با روش نمونه گیری هدفمند و با معیار اشباع نظری انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته عمیق گردآوری و با استفاده از روش هفت مرحله ای کلایزی (Colaizzi) تحلیل شدند.یافته ها: تحلیل تجارب معلمان به استخراج ۵ مضمون اصلی و ۱۸ مضمون فرعی انجامید. مضامین اصلی عبارتند از: ۱) رایانه به عنوان برانگیزاننده انگیزه و شوق یادگیری، ۲) رایانه به عنوان ابزار شخصی سازی و عدالت آموزشی، ۳) رایانه به عنوان پنجره ای به سوی پژوهش و تفکر انتقادی، ۴) رایانه به عنوان زمینه ساز سواد دیجیتال و آمادگی برای آینده، ۵) رایانه به عنوان تسهیل گر ارتباط و بازخورد فوری.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
علی شفیعی
دکترا برنامه ریزی درسی استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی
سارا خوشوقت
دانشجو ترم آخر کارشناسی آموزش وپرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی
زهرا شعبانی
دانشجو ترم آخر کارشناسی آموزش وپرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی
نازیلا رحمانی
دانشجو ترم آخر کارشناسی آموزش وپرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی