کاربرد فناوری های جدید در حوزه آموزش دانش آموزان
محل انتشار: همایش بین المللی آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 19
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ANDIKACONF01_3162
تاریخ نمایه سازی: 28 خرداد 1405
چکیده مقاله:
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش و پرورش نیز بسیار کارساز بوده است، بدین صورت که بسیاری از مدارس سیستم آموزشی خود را بر پایه فناوری اطلاعات با هدف درک بهتر دانش آموزان از مفاهیم بنا نهاده اند. در واقع این فناوری به صورت ساختاری در سطح آموزش عمل می کند که منجر به بهبود کیفیت در فرآیندهای یادگیری، تسهیل دسترسی به منابع و همچنین ارتباط موثر می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش دانش آموزان انجام شده است. روش پژوهش حاضر مروری از نوع کتابخانه ای می باشد. جمع آوری اطلاعات در این پژوهش از طریق مطالعه منابع داخلی و خارجی مرتبط با موضوع صورت گرفته است. به صورت کلی نتایج این پژوهش نشان داد که در حال حاضر بسیاری از مدارس نیز دانش آموزان را به سمت استفاده از فناوری اطلاعات برای ارائه آزمون ها، تکالیف ها و همچنین الکترونیکی کردن کلاس درس خود سوق می دهند. همچنین معلمان آن ها را به خواندن کتاب های الکترونیکی که به راحتی می توان در هر مکان اعم از یک کافه، مسافرت، در خانه و … مطالعه کرد، تشویق می کنند. این پیشرفت نقش مهمی را در محافظت از محیط زیست داشته است زیرا چاپ کتاب های کمتر به معنی قطع کمتر درختان هستند.
نویسندگان
معصومه قنبری
کارشناسی الهیات، دبیر آموزش و پرورش