تاثیرقصه گویی درباره طبیعت برشکل گیری نگرش محیط زیستی در دانش آموزان ابتدایی

سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 39

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

MEMARCONF06_322

تاریخ نمایه سازی: 24 خرداد 1405

چکیده مقاله:

قصه گویی یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های انتقال دانش، فرهنگ و ارزش هاست. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر قصه گویی درباره طبیعت بر شکل گیری نگرش محیط زیستی در دانش آموزان ابتدایی می پردازد. با توجه به اهمیت پرورش حساسیت های زیست محیطی در کودکان، این مطالعه به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا قصه گویی درباره طبیعت می تواند نگرش محیط زیستی مثبت را در کودکان تقویت کند یا خیر. روش تحقیق توصیفی-تحلیلی و با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مشاهده ای انجام شده است. نتایج نشان می دهد که استفاده از قصه های مرتبط با طبیعت، علاوه بر افزایش دانش کودکان درباره محیط زیست، باعث رشد همدلی، مسئولیت پذیری و رفتارهای محافظتی نسبت به محیط زیست می شود. یافته ها حاکی از این است که ادغام قصه گویی در برنامه های درسی ابتدایی می تواند ابزار موثری برای پرورش نگرش محیط زیستی باشد.

نویسندگان

بابک پوررحیمی

آموزگارمقطع ابتدایی،اداره آموزش وپرورش شهرستان اسلام آبادغرب