چگونه توانستم نشاط و آرامش را در دانش آموزان مدرسه افزایش دهم؟
سال انتشار: 1405
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 80
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CSEMCONF02_793
تاریخ نمایه سازی: 21 خرداد 1405
چکیده مقاله:
این پژوهش با عنوان چگونه توانستم نشاط و آرامش را در دانش آموزان مدرسه افزایش دهم؟ با هدف کاهش استرس و ایجاد محیطی شاد و پویا در دبیرستان دوره اول شاهد مشکوه انجام شد. دانش آموزان این مدرسه، تحت فشارهای تحصیلی و اجتماعی، دچار استرس، کاهش تمرکز و افت انگیزه بودند. در این راستا، اقداماتی مانند استفاده از روش های خلاقانه در تدریس، برگزاری فعالیت های گروهی، آموزش مهارت های کنترل استرس و مشاوره فردی اجرا شد.پژوهش به روش کیفی و کمی انجام شد و داده ها از طریق مشاهده، مصاحبه، پرسش نامه و بررسی منابع علمی گردآوری و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که اجرای این برنامه ها موجب کاهش اضطراب، افزایش تمرکز و بهبود روحیه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان شد. این پژوهش با ارائه راهکارهای عملی، الگویی برای افزایش نشاط و آرامش در محیط های آموزشی فراهم می کند و به ارتقای سلامت روان دانش آموزان کمک می نماید.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
جمیله عباسی
لیسانس روانشناسی عمومی