چگونه توانستیم تعداد غایبین مدرسه را به کمک ایجاد مدرسه شاد و بانشاط و تدوین آیین نامه انضباطی کاهش دهیم؟

سال انتشار: 1405
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 33

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CFTP12_212

تاریخ نمایه سازی: 20 خرداد 1405

چکیده مقاله:

دانش آموزان ممکن است در سنین مختلف به علل مختلفی مثل معلمان ضعیف، توقعات زیاد از دانش آموز وعدم پیشرفت تحصیلی . پاسخ دادن درس توسط دانش آموز در کلاس و... ممکن است در پی غیبت از کلاس و مدرسه برایند . اکثر صاحبنظران معتقدند که بهترین درمان جذاب نمودن محیط آموزشی در اسرع وقت و به هر وسیله ممکن است . مشخص و رفع کردن علت غیبت (مثلا اذیت و آزارسایر دانش آموزان ) البته مفید خواهد بود. باوجود این حتی وقتی علت آن روشن نیست ، مدیران و معاونینی جدی وفهمیده می توانند به تدریج دانش آموزرا برای آمدن به کلاس درس ترغیب نمایند. اینچانب علی اهنود با چنین مشکلی در مدرسه شهید استاد شاتاورمواجه شدم. در سال تحصیلی اخیر بسیاری از دانش آموزان به بهانه های مختلف سعی می کردند در مدرسه و کلاس درس حاضر نشوند و در صدد غیبت کردن غیر موجه بر می آمدند. در سال تحصیلی اخیر بنده با ارائه راهکار های جذاب مدرسه محور و اجرا ی آن تصمیم گرفتم غیبت دانش آموزان را به کمترین مقدار ممکن برسانم . و این کار جز با جذاب نمودن محیط آموزشی مدرسه ممکن نبود.

نویسندگان

مولود عسگر پور

کارشناسی آموزش ابتدایی ، آموزگار پایه اول دبستان پسرانه صنعتی

ندا جمعان

کارشناسی آموزش ابتدایی ، آموزگار پایه سوم دبستان پسرانه صنعتی

نسیم عسکری زاده کوویی

کارشناسی آموزش ابتدایی ، آموزگار پایه چهارم دبستان پسرانه صنعتی