چگونه توانستم مشکل اضطراب و استرس را در یکی از دانش آموزانم به نام " ط . ش" کلاسم کاهش دهم؟
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 22
فایل این مقاله در 17 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
GEERCONF01_4372
تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1405
چکیده مقاله:
در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ بنده به عنوان آموزگار در دبستان پسرانه ثارالله شهر باغین – کرمان مشغول به کار شدم. در همان روزهای اول سال تحصیلی که سر کلاس درس حاضر می شدم، رفتار یکی از دانش آموزانم به نام "ط . ش " به گونه ای بود که سرکلاس به درس دادن بنده توجه زیادی نداشت و بیشتر اوقات فکرش مشغول خارج از کلاس درس بود و همچنین در پایان کلاس زوتر از بقیه کلاس را ترک می کردد. وقتی که می خواستم مباحث درسی را از او بپرسم، عمدتآ دچار استرس و اضطراب می شدند. رفتار او به گونه ای بود که در زنگ تفریح نیز با بقیه دانش آموزان همراه نبود و در گوشه ای می نشست و فکر می کرد، او احساس می کرد هیچ کدام از افراد کلاس به او تمایل ندارند و هیچ دوستی در مدرسه ندارد، هرچند خود او نیز تعامل زیادی با هم کلاسیانش نداشت. وجود چنین مشکلی به عنوان یک دغدغه جدی برای من به شمار می رفت، چرا که باعث عدم تمرکز دانش آموزم در هنگام درس دادن و عدم یادگیری مباحث درسی می شد و در نتیجه پیشرفت تحصیلی دانش آموز با مشکل مواجه می شد. بر این اساس بنده تلاش خود را به کار بستم تا مشکل این دانش آموز را بطور کامل مورد تحلیل قرار داده و با ارائه راه حل های مناسب و اساسی مفید درصدد رفع نمودن آن باشم.
نویسندگان
مریم سلیمانی
دانشجو