بررسی نقش توسعه فناوری اطلاعات در راستای ارتباطات سازمانی بر بهره وری کارکنان شهرداری قزوین
محل انتشار: دوازدهمین کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت
سال انتشار: 1405
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 46
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
NCMR12_013
تاریخ نمایه سازی: 17 خرداد 1405
چکیده مقاله:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش توسعه فناوری اطلاعات در بهبود ارتباطات سازمانی و تاثیر آن بر بهره وری کارکنان شهرداری قزوین است. در سال های اخیر گسترش فناوری های نوین اطلاعاتی به عنوان عامل کلیدی در ارتقای عملکرد سازمان ها مطرح شده و ارتباطات سازمانی را به سمت شفافیت، سرعت و کارآمدی بیشتر سوق داده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی–تحلیلی است. جامعه آماری شامل کارکنان شهرداری قزوین است که با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده، ۳۲۲ نفر از کارکنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که توسعه فناوری اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری بر ارتقای ارتباطات سازمانی دارد و به طور غیرمستقیم از طریق بهبود جریان اطلاعات، تعاملات بین واحدها و تسهیل فرآیندهای کاری، موجب افزایش بهره وری کارکنان می شود. بنابراین، سرمایه گذاری و برنامه ریزی هدفمند در حوزه فناوری اطلاعات، یکی از راهکارهای موثر برای ارتقای سطح بهره وری در شهرداری ها محسوب می شود.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
علی رضا نیک جاه
پژوهشگر
صفر باجلان
پژوهشگر