بکارگیری فناوری اطلاعات در بهبود عملکرد منابع انسانی شهرداریها
سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 57
فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CELCONF05_132
تاریخ نمایه سازی: 1 آذر 1404
چکیده مقاله:
امروزه اهمیت فناوری اطلاعات به منظور افزایش سرعت و دقت فعالیت های مختلف سازمانی و در نتیجه بالا بردن بهره وری آن ها به وضوح مشخص شده است، به ویژه در سازمان هایی همچون شهرداری ها که بخش های مختلف آن در مناطق جغرافیایی شهری پراکنده و دور از یکدیگر قرار دارند، فناوری اطلاعات می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. تصمیم گیری پایدار, با مشارکت شهروندان امکان پذیر است؛ چون در قرن حاضر جمعیت و نیازهای شهری افزایش پیداکرده و کاربرد فناوری اطلاعات هم یکی از خواسته های اصلی مدیران و شهروندان در عرضه کردن و مورداستفاده قرار دادن خدمات شهری است. امروزه فناوری اطلاعات، از طریق مکانیزه سازی فرآیندها، بهبود ارتباط با شهروندان، استفاده از داده های شهری، و توسعه سامانه های الکترونیک، می تواند کارآمدی شهرداری ها را به شکل چشمگیری افزایش دهد. همچنین، وجود زیرساخت های مناسب دیجیتال، چارچوب های قانونی شفاف، و رویکرد داده محور، از پیش شرط های اساسی موفقیت در این حوزه هستند. در دنیای امروز، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان یک ابزار کلیدی در مدیریت شهری شناخته می شود که می تواند به بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره وری در شهرداری ها کمک کند، با توجه به ضرورت جلوگیری از اتلاف منابع و ارائه خدمات سریع و موثر به شهروندان، توجه به ICT به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. ورود فناوری اطلاعات به سازمانها، فرآیند و عملکرد مدیریت منابع انسانی را از جنبه های گوناگون تحت تاثیر قرار داده است. سازمان ها پس از شناسایی پتاسیل های تکنولوژی های جدید و فناوری اطلاعات، جای آن در فرآیندهای خود را پیدا می کنند و از آن در قسمت های مختلف سازمان از جمله مدیریت منابع انسانی استفاده می کنند.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
فاطمه غلامحسین
گروه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب