تاثیر فناوری بر ارتباطات معلمان و دانش آموزان در فضای مدرسه
سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 121
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
PJLCONFE01_4815
تاریخ نمایه سازی: 7 شهریور 1404
چکیده مقاله:
فناوری به عنوان یکی از عوامل کلیدی در تغییر و تحول نظام های آموزشی، تاثیر عمیقی بر نحوه ارتباطات معلمان و دانش آموزان داشته است. این مقاله به بررسی تاثیرات مثبت و منفی فناوری بر ارتباطات در فضای مدرسه می پردازد. با توجه به گسترش استفاده از ابزارهای دیجیتال، از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و نرم افزارهای آموزشی، نحوه تعاملات اجتماعی و آموزشی در کلاس های درس تغییر کرده است. در این مقاله، روش های مختلف استفاده از فناوری در ارتباطات معلمان و دانش آموزان، تاثیرات آن بر یادگیری و تعاملات اجتماعی، و چالش های مرتبط با آن مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که در حالی که فناوری می تواند به تسهیل ارتباطات و افزایش دسترسی به منابع آموزشی کمک کند، اما در عین حال می تواند منجر به مشکلاتی مانند کاهش تعاملات رو در رو و ایجاد حواس پرتی شود.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
امیر حسین بهرامی
کارشناسی مهندسی کامپیوتر
سیده رقیه حسینی محمدآباد
کارشناسی آموزش ابتدایی
ژیلا یحیوی حاجی آقا
کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار رایانه
لیلا خرمی سروستانی
کارشناسی علوم تربیتی