تاثیر فناوری بر ارتباطات معلمان و دانش آموزان در فضای مدرسه

سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 121

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

PJLCONFE01_4815

تاریخ نمایه سازی: 7 شهریور 1404

چکیده مقاله:

فناوری به عنوان یکی از عوامل کلیدی در تغییر و تحول نظام های آموزشی، تاثیر عمیقی بر نحوه ارتباطات معلمان و دانش آموزان داشته است. این مقاله به بررسی تاثیرات مثبت و منفی فناوری بر ارتباطات در فضای مدرسه می پردازد. با توجه به گسترش استفاده از ابزارهای دیجیتال، از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و نرم افزارهای آموزشی، نحوه تعاملات اجتماعی و آموزشی در کلاس های درس تغییر کرده است. در این مقاله، روش های مختلف استفاده از فناوری در ارتباطات معلمان و دانش آموزان، تاثیرات آن بر یادگیری و تعاملات اجتماعی، و چالش های مرتبط با آن مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که در حالی که فناوری می تواند به تسهیل ارتباطات و افزایش دسترسی به منابع آموزشی کمک کند، اما در عین حال می تواند منجر به مشکلاتی مانند کاهش تعاملات رو در رو و ایجاد حواس پرتی شود.

نویسندگان

امیر حسین بهرامی

کارشناسی مهندسی کامپیوتر

سیده رقیه حسینی محمدآباد

کارشناسی آموزش ابتدایی

ژیلا یحیوی حاجی آقا

کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار رایانه

لیلا خرمی سروستانی

کارشناسی علوم تربیتی