بهبود بهره وری انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با مدیریت بازیافت گازفلردر پالایشگاه تهران

سال انتشار: 1404
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 183

فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

HAMYARCONF26_050

تاریخ نمایه سازی: 19 مرداد 1404

چکیده مقاله:

امروزه در تلاش جهانی برای تولید و توجیح اقتصادی، تنها صنایعی زنده خواهند ماند که راه حل های مناسبی برای دفع زباله و آلودگی محیط زیست داشته باشند، در کاربردهای صنعتی از شبکه دمنده گازهای به منظور کنترل فشار سیستم و ابزارهای ایمنی استفاده میشود.در انتهای این شبکه گازهای اضافی در برج فلر میسوزد که عواقب شدیدی بر محیط زیست دارد.روش های مختلفی برای کاهش و بازیابی گازهای شعله ور پیشنهاد شده و جایگزین های متعددی معرفی شده است، در این مقاله روش جداسازی و فشرده سازی گاز فلر و تزریق به شبکه سوخت هدر پالایشگاه تهران معرفی شده، روشی که قبلا در پالایشگاه تبریز عملیاتی شده و علاوه برکاهش آلودگی زیست محیطی توجیح اقتصادی نیز داشته است، در این روش ضمن معرفی اجمالی پالایشگاه تهران و آنالیز نتایج آزمایش نمونه گازهای خروجی از فلر، به شیوه اجرایی طرح پیشنهادی اشاره شده و از نظر توجیح اقتصادی ،اجتماعی و محیط زیستی برسی و نتیجه گیری شده است

کلیدواژه ها:

پالایشگاه تهران ، بازیابی گازهای فلر ، FGR ، جداسازی و فشرده سازی ، GTL

نویسندگان

اسماعیل جاوید

دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی HSE،دانشکده مهندسی،دانشگاه مهرالبرز،تهران،ایران