بررسی تاثیر ارتباط مثبت میان معلم و دانش آموزان بر پیشرفت تحصیلی

سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 121

فایل این مقاله در 17 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

RAVAN07_1771

تاریخ نمایه سازی: 10 خرداد 1404

چکیده مقاله:

آموزش بدون ایجاد رابطه معنایی نخواهد داشت. اولین هدف معلم باید برقرار کردن رابطه ای دوستانه و حمایت کننده با دانش آموزان باشد. باید به یاد داشته باشیم که هرگونه برخورد با دانش آموزان در تقویت یا تضعیف تصور آن ها نسبت به معلم موثر است. بنابراین تلاش برای رابطه مثبت با دانش آموز باید همه اوقات معلم و دانش آموزان را در بر بگیرد. تحقیقات نشان می دهند که تسلط معلم بر دانش موضوعی، تنها ۵۰ درصد بر روی موفقیت او در تدریس تاثیر می گذارد. ۵۰ درصد دیگر این موفقیت، به مهارت های ارتباطی او -ارتباط معلم با دانش آموزان، ارتباط معلم با والدین و سایر همکاران- بستگی دارد. همچنین ثابت شده است که میزان ارتباط و تعامل بین معلم و دانش آموز، تاثیر مستقیمی بر روی موفقیت تحصیلی شاگردان دارد( alamgir khan, ۲۰۱۷).

نویسندگان

حسن بهرامی

کارشناسی آموزش ابتدایی