اقدام پژوهی: چگونه توانستم با بهبود اعتماد به نفس دانش آموزان پایه پنجم دبستان حضرت رقیه (س) روابط بین همکلاسی ها را بهبود ببخشم؟
سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 184
فایل این مقاله در 22 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CASEP01_2883
تاریخ نمایه سازی: 30 اردیبهشت 1404
چکیده مقاله:
اقدام پژوهی حاضر با عنوان ' چگونه توانستم با بهبود اعتماد به نفس دانش آموزان پایه پنجم دبستان حضرت رقیه (س) روابط بین همکلاسی ها را بهبود ببخشم؟ ' با فراوانی ۳۴ دانش آموز در دبستان حضرت رقیه (س) شهرستان کهک استان قم در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ انجام شده است . هدف پژوهش این بود تا با اجرای برخی روش ها و راهکا رهای علمی، مشکلات دانش آموزان در زمینه اعتماد به نفس را مشخص نموده و در نتیجه بهبود روابط همکلاسی ها فراهم شود. در این تحقیق با مطالعه پیشینه و تحقیقات مرتبط با بهرهگیری از ابزارهای مصاحبه و مشاهده علل اصلی عدم اعتماد به نفس و به تبع آن عدم ارتباط صحیح بین دانش آموزان، راهحل های پیشنهادی جهت بهبود وضعیت مشخص شد و بهترین راه حلهای قابل اجرا انتخاب و پس از اعتباربخشی توسط گروه پژوهش با توجه به بیشترین تاثیر و تخمینی که در بهبود وضعیت داشت اجرا شده است. راه حلها عبارت بودند از: دانش آموز محور بودن کلاس درس، تقویت حس دینی و ایجاد خو دپنداره ی مثبت در بین دانش آموزان، استفاده از دانش آموزان در فعالیت های پرورشی، گفتگو با والدین . پس از اجرای راه حل های فوق، اقدام پژوه به اهداف دیگری همچون پرورش روحیه خود باوری، همکاری، همدلی، مسئولیت پذیری، شکرگزاری، پرهیز از مسخره کردن و سرزنش دیگران دست یافت و توانست تعداد دانش آموزانیکه در فعالیت های کلاسی با اعتماد به نفس شرکت میکردند را از ۱۶ نفر ( ۴۷ % ) به ۳۰ ( نفر ۸۸ %) افزایش بدهد و همچنین تعداد دانش آموزانیکه در فعالیت های کلاسی با استرس و اضطراب مشارکت داشتند را از ۱۴ نفر ( ۴۱ % ) به ۳ نفر ( ۸ %) و تعداد دانش آموزان گوشه گیر و منزوی کلاس را از ۴ نفر ( ۱۱ % ) به ۱ نفر ( ۲ %) کاهش بدهد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
زهره سلیمانی
کارشناسی الهیات و معارف اسلامی (فلسفه و کلام اسلامی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، اداره آموزش و پرورش شهرستان کهک، آموزگار