بررسی نقش انجمن اولیا و مربیان در بهبود کیفی آموزش در مدارس دولتی ابتدایی

سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 178

فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

RAVAN07_1140

تاریخ نمایه سازی: 7 اردیبهشت 1404

چکیده مقاله:

به منظور مشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای فعالیت های آموزش و پرورش و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزش یکی از مهمترین وظایف مدیران محترم مدارس می باشد از آن جا که خانه و مدرسه دو رکن اصلی و موثر در تربیت فرزندان و آینده سازان جامعه هستند ارتباط هماهنگ و همسوی در طول سال تحصیلی بین این دونهاد از نظر کمی و کیفی می تواند بستر مناسبی برای دستیابی به اهداف در امر تعلیم و تربیت فراهم نمایداز آن جا که انتخاب افراد علاقه مند و آگاه به مسائل اجرائی و تربیتی زمینه لازم برای کارآیی و پویایی واحدهای آموزشی را فراهم می آورد ضروری است اولیای محترم دانش آموزان با تمام توان برای تحقق این مهم همکاری نمایند. مشارکت والدین در مدارس مخصوصا سال‍های نخست کودکی در برقراری ارتباط متقابل بین خانواده‍ها و مدرسه موثر است و موجب برقراری ارتباط با اجتماع بزرگ‍تر می‍شود. خانواده به دلیل نقش تربیتی و فرهنگی خود در پرورش انسان‍های متفکر، آگاه و بالنده نقش بسیار موثری می‍توان ایفا کند. در ایران همکاری خانه و مدرسه در قالب انجمن در سال ۱۳۲۶ آغاز شد. در آن سال شورای عالی فرهنگ، تشکیل این انجمن‍ها را در همه آموزشگاه‍ها و شرح وظایف آنها را تصویب کرد. در سال ۱۳۴۶ شمسی انجمن اولیا و مربیان ایران تاسیس شد و به ثبت رسید.

کلیدواژه ها:

نقش انجمن اولیا و مربیان ، بهبود کیفی مدارس دولتی ، دانش آموزان ، فعالیت آموزشی

نویسندگان

اعظم وطن دور احمدگورابی

کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی

نادره سادات آل سید خسمخی

لیسانس مشاوره و راهنمای تحصیلی

شیرین مخلوقی آزاد

لیسانس و زبان و ادبیات فارسی