بازیافت انرژی در واحد اکسیژن: گامی به سوی پایداری و بهره وری
سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 178
فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ICMEAB19_003
تاریخ نمایه سازی: 6 فروردین 1404
چکیده مقاله:
واحدهای تولید اکسیژن به عنوان یکی از بخشهای حیاتی صنایع مختلف، به ویژه صنایع فولاد و پتروشیمی، نقش مهمی ایفا می کنند. فرآیند تولید اکسیژن به دلیل مصرف انرژی بالا، همواره مورد توجه متخصصان و پژوهشگران بوده است. از این رو، بازیافت انرژی در واحدهای تولید اکسیژن به عنوان یکی از راهکارهای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری، اهمیت ویژه ای یافته است. بازیافت انرژی گامی به سوی آینده های پایدار، با بازیافت انرژی، وابستگی ما به سوخت های فسیلی کاهش می یابد و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا کمتر می شود، با بازیافت انرژی می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد و به این ترتیب، به اقتصاد کمک کند، با کاهش مصرف سوخت های فسیلی و تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر، به حفظ محیط زیست کمک می کنیم و برای نسل های آینده منابع انرژی بیشتری باقی می گذاریم. در این مقاله سعی شده در دو موضوع بازیافت انرژی سرمایشی و گرمایشی توسط فناوری های بروز دنیا و عملی بودن آن مورد بررسی قرار گیرد امید است مورد توجه صنایع فولادسازی قرار گیرد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان