بررسی چگونگی استفاده از ارزشیابی به عنوان ابزاری برای بهبود یادگیری دانش آموزان، و نه فقط برای نمره دهی و رتبه بندی آنها
محل انتشار: هفدهمین کنفرانس ملی پژوهش های نوین در تعلیم و تربیت، روانشناسی، فقه و حقوق و علوم اجتماعی
سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 177
فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ABUCONPA17_018
تاریخ نمایه سازی: 26 اسفند 1403
چکیده مقاله:
هدف از این پژوهش، بررسی چگونگی استفاده از ارزشیابی به عنوان ابزاری برای بهبود یادگیری دانش آموزان، و نه صرفا برای نمره دهی و رتبه بندی آنهاست. در این مقاله، ضمن مروری بر نظریات مختلف در حوزه ارزشیابی آموزشی، به بررسی چالش ها و راهکارهای موجود در این زمینه پرداخته می شود. روش پژوهش کیفی و مبتنی بر تحلیل اسناد و مطالعات کتابخانه ای است. یافته های پژوهش نشان می دهد که ارزشیابی تکوینی و مجموعی می تواند نقش موثری در بهبود یادگیری دانش آموزان ایفا کند، به شرط آنکه با رویکردی سازنده و مبتنی بر بازخورد ارائه شود.
نویسندگان
حمید رضا حیدری فر
دانشجوی کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده
محسن عابدی
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده