چگونه توانستم مشکل وسواس مطالعاتی دانش آموزم را برطرف و کیفیت یادگیری او را ارتقاء بدهم ؟
سال انتشار: 1403
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 362
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CSECONFE01_652
تاریخ نمایه سازی: 17 آذر 1403
چکیده مقاله:
وسواس یک اختلال شخصیتی است که در هر سنی ممکن است برای فرد رخ دهد. این اختلال زمانی اتفاق می افتد که فرد درگیر یک سری از افکار و رفتارهای وسواسی شده باشد. اکثریت مردم در زندگی خود برخی از ویژگی های وسواسی را تجربه می کنند؛ اما این به آن معنی نیست که همه ما به مشکل وسواس دچار باشیم. کسی به اختلال وسواس مبتلاست که دچار وسواس شدید باشد؛ به طوری که وقت زیادی از او گرفته و در کارهای روزمره او اختلالاتی ایجاد شود. ریشه وسواس را می توان ضعف در اعتمادبه نفس و عدم وجود خودباوری در فرد دانست. اما وسواس مطالعه نه تنها باعث بهتر شدن نتایج درسی شما نمی شود، بلکه زمان زیادی از شما می گیرد و فراموشی مطالب را در پی دارد. وسواس در درس خواندن می تواند ناشی از ترس از شکست در کودکان باشد که باعث می شود با کوچک ترین نتیجه ضعیفی ناامید شوید و استرس شدیدی بگیرید. دانش آموزان کمال گرا فکر می کنند باید در تمام درس ها نمرات کامل بگیرند، به تمام سوال ها جواب دهند و با کوچک ترین نقصی احساس ناکارآمدی می کنند.در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با دانش آموزی برخورد داشتم که مشکل وسواس مطالعاتی ، تمرکز پایین وفراموش مطالب خوانده شده داشت برخورد کردم .و توانستم با دادن راه حل های مناسب و اجرایی کردن آنها وضعیت نامطلوب او را به وضعیت مطلوب تغییر دهم .
کلیدواژه ها:
نویسندگان
محمدمهدی پارسا
لیسانس مشاوره و مربی پرورشی آموزش و پرورش