تولید و نمایش تصاویر گرافیکی سه بعدی بلادرنگ برروی سطح کروی بااستفاده از ارایه ای از پروژکتورها به منظور ایجاد یک شبیه ساز اموزشی با پرده نمایش گنبدی

سال انتشار: 1389
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,664

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICMVIP06_072

تاریخ نمایه سازی: 20 فروردین 1390

چکیده مقاله:

در برخی از شبیه سازهای اموزشی برای ایجاد یک محیط واقعیت مجاری با میدان دید گسترده از سازه های کروی شکل و گنبدی به عنوان پرده نمایش استفاده می شود که باعث ایجاد احساس غرق شدگی و واقعی تر بودن این محیط برای کاراموز خواهد شد دراین مقاله ضمن بررسی روشهای مرسوم در تولید و نمایش تصاویر برای سطوح کروی به تشریح روش انتخابی برای تولید تصاویر و ارائه روش پروجکشن و نمایش آنها توسط چندین ویدئو پروژکتور و نحوه ایجاد مش مورد نظر برای نگاشت تصویر برروی سطح کروی سامانه شبیه ساز و نتایج حاصل از آن پرداخته شده است در روش ارائه شده ابتدا یک تصویر 360 درجه نگاشت مکعب از محیط ایجاد می شود که تصویر ورودی برای سیستم پروجکشن خواهد بود درصورتی که مکان و جهت ویدئو پروژکتورها به نحو مناسبی مشخص گردد. می توان مش مناسب برای تصویر را بدست اورد و با تکنیک نگاشت بافت تصویر را برروی سطح کروی نمایش داد.

نویسندگان

سیدسیامک بهزادفر

سازمان صنایع دریایی پژوهشکده نوح (ع)

جواد تقی زاده

سازمان صنایع دریایی پژوهشکده نوح (ع)

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • R. Kooima, D. Roberts, M. SubbaRao, "Real-time Digitl Dome [2ی ...
  • T. Akenine-moller E. Haines, N. Hofman, Realtime rendering, Third Editio, ...
  • P. Bourke, Digital Fulldoe _ Techniques _ Technologies. ACM Siggraph, ...
  • _ P. Bourke, _ cost projection environment for immersive gaming" ...
  • (8) _ _ _ Proceedings of the _ EuroGraphics Rendering ...
  • _ A. Sherrod, Game graphic programming. Course Technology, pp. 281288, ...
  • نمایش کامل مراجع