شناسایی و بررسی عناصر موثر بر پذیرش تبلیغات دربازی های دیجیتال
سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 525
فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
DGRCONF01_028
تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396
چکیده مقاله:
بازاریابی دیجیتال و استفاده از رسانه های دیجیتال امروزه یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات میباشند تنوع در رسانه ها،جذابیت و تعدد مخاطبان مهمترین دلایل برای استفاده از این رسانه ها میباشند، یکی از بهترین رسانه های تبلیغات بازی های دیجیتال میباشند که ضمن داشتن مخاطبان زیاد ، اثربخشی تبلیغات در آنها نیز زیاد است اما تبلیغات دربازیهای دیجیتال نیازمند رعایت اصول خاصی میباشد ازاینرو در تحقیق ابتدا بامطالعه و مرور تحقیقات پیشین 5 عامل بهعنوان عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات شناسایی شدند که این عوامل نگرشهای فردی، جذابیت بازی، نحوه ترغیب در تبلیغات، کاربرد ادراک شده و بسترهای محیطی فرهنگی بودند. این عوامل با استفاده از پرسشنامه بررسی شدند و 171 پرسشنامه بین افرادی که روزانه حداقل 1 ساعت بازی دیجیتال انجام میدادند توزیع شد و دادهها با استفاده از رویکرد عاملی تاییدی بررسی شد و تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفت و درنهایت راهبردهایی برای استفاده از این عوامل شناساییشده در بخش نتیجهگیری تحقیق ارایه شد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مهدی بشیرپور
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشکده مدیریت و حسابداری ،گروه مدیریت بازرگانی