شناسایی زیرساخت های فناوری اطلاعات برای مولفه های مختلف بازی های آنلاین

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 479

فایل این مقاله در 15 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CITCOMP02_079

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

بازی های آنلاین از صنایع مورد توجه در کسب وکارهای الکترونیکی است. زیرساخت ها و عناصر و شیوه های کسب و کار مختلفی می بایست در کنار هم قرار گیرند تا یک بازی آنلاین به موفقیت تجاری دست پیدا کند. در واقع برای راه اندازی و دردسترس بودن و جنبه های مختلف بازی های آنلاین، زیرساخت های فناوری اطلاعات مختلفی مورد نیاز است. در پژوهش های گذشته در مورد ابعاد مختلف بازی های آنلاین تحقیق شده است اما در زمینه زیرساخت های مورد نیاز مشتریان، شرکا، روابط، قابلیت ها و فعالیت ها و موارد دیگر تحقیق نشده است. در این پژوهش جهت درک و شناسایی بیشتر زیرساخت های لازم این بخش ها در صنعت بازی های آنلاین و شناسایی پایه ای و کلیدی بودن این زیرساخت ها با توجه به پژوهش های گذشته در این زمینه، از مصاحبه با خبرگان و بکارگیری روش دلفی فازی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که خبرگان برای جنبه ها و بخش های مختلف بازی های آنلاین، زیرساخت های مختلفی را به عنوان خدمات پایه ای، خدمات کلیدی، خدمات پایه ای بالقوه، خدمات کلیدی بالقوه و یا به عنوان یک زیرساخت در معرض تغییر تشخیص داده اند و زیرساخت های کاربردی، مدیریت ارتباطات و معماری و استاندارد به عنوان مهم ترین زیرساخت های مورد نیاز شناخته شده اند.

نویسندگان

فاطمه کیخا

گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه زابل، زابل، ایران

مهدی حیدری

گروه برق، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه زابل، زابل، ایران