فراخوان مقاله هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال (گرایش ها، فناوری ها، کاربردها)

دوشنبه، 23 مهر، 1403
فراخوان مقاله هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال (گرایش ها، فناوری ها، کاربردها)
هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال (گرایش ها، فناوری ها، کاربردها) روز سه شنبه، 20 آذر، 1403 توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای , دانشگاه علامه طباطبائی در شهر تهران برگزار می شود. دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه دعوت می گردد با توجه به محورهای اصلی کنفرانس تا تاریخ 1 آذر ماه جهت ارسال مقالات خود اقدام نمایند

تولید دانش در زمینه بازی های رایانه ای به دلیل نقش بنیادین این حوزه در سایر فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی و نیز علوم دیگر که در بازی های جدی متبلور شده است و کاربردهای فراوانی که بازیکاری(گیمیفیکیشن) در سایر امور حکمرانی، مدیریت، آموزش، بهداشت و فرهنگ سازی پیدا کرده است از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است.
از سوی دیگر، بازی های رایانه ای و سرگرمی های نوین و نوظهور مبتنی بر رسانه با تاثیرات مختلفی که در حوزه های تربیت، اجتماعی شدن و شکل گیری فرهنگ نسل جدید در جوامع دارند، مرکز توجه بسیاری از آینده پژوهان برای درک جامعه پیش رو است.حوزه ای که با ترکیب فناوری ها و رویکردهای دانشی سرنوشت سازی مانند علوم شناختی به حق جزء معماران بزرگ زیست بوم فناوری های مرتبط با زندگی و حکمرانی و مهندسی فرهنگ عمومی جهان آینده است.
با این رویکرد برگزاری «همایش علمی بازی های رایانه ای» به عنوان پیشرانی برای بررسی ابعاد مختلف بازی های رایانه ای و همچنین نسبت آن با علوم مختلف، فرصتی برای پژوهشگران و سیاست گذاران در راستای دانش افزایی، شبکه سازی و رصد پیشرفت های علمی کشور در حوزه بازی های رایانه ای است.

***

محورهای همایش:


محور اول بازی های رایانه ای، مدل های اقتصاد و کسب و کار

• بازی های رایانه ای و بازاریابی
• صنعت بازی در ایران و تحریم های ظالمانه
• بازی های رایانه ای و چالش های بازی سازی

محور دوم بازی های رایانه ای، فناوری و تکنولوژی های نوین

• بازی های رایانه ای و هوش مصنوعی
• بازی های رایانه ای و رمز ارزها
• بازی های رایانه ای، رسانه ها و تکنولوژی های نوظهور

• بازی وارسازی ( گیمیفیکیشن)

محور سوم بازی های رایانه ای، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی

• بازی های رایانه ای، سواد بازی و خانواده
• بازی های رایانه ای و مصرف بازیکنان
• بازی های رایانه ای و زنان
• بازی های رایانه ای، آموزش و یادگیری

محور چهارم بازی های رایانه ای و مدیریت رسانه

• بازی های رایانه ای، دیپلماسی و سیاست گذاریزیست بوم بازی های رایانه ای در ایران
• طراحی و محتوای بازی های رایانه ایتجربه توسعه بازی سازی در ایران و جهان

محور پنجم: محور ویژه بازی های رایانه ای و بازی جدی

بخش سازمان ها: موضوعات مرتبط با نیاز سازمان ها، شرکت ها و سیاستگذاران بازی سازی و مراکز پژوهشی به صورت اختصاصی با اعلام جوایز آن در سایت همایش اعلام می گردد

مجموعه اپلیکیشن «بله» با فراخوان دو مقاله با موضوع «امکان سنجی ارائه بازی بر بستر چت بات در اپلیکیشن بله» در این همایش حضور خواهد داشت.

مجموعه «شهرداری تهران» نیز با دو محور از این رویداد اعلام حمایت کرده است.
1- مطالعه تطبیقی استفاده از ظرفیت بازی های رایانه ای برای آموزش شهروندان در ایران و سایر کشورها
2-بازی های رایانه ای و مدل سازی آموزش های شهروندی

و... (اطلاعات کامل کنفرانس)