سخنرانی علمی: افتتاح آنلاین نخستین لابراتوار تخصصی معماری و هوش مصنوعی در مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات

Online opening of the first specialized laboratory of architecture and artificial intelligence in the Center for Growth and Technology of the Science and Research Branch

افتتاح آنلاین نخستین لابراتوار تخصصی معماری و هوش مصنوعی در مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات روز چهارشنبه، 31 شهریور، 1400 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: هوش مصنوعی، مهندسی و فناوری

برگزار کننده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

 مراسم افتتاحیه آغاز فعالیت نخستین لابراتوار تخصصی معماری و هوش مصنوعی در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی-واحد علوم و تحقیقات تهران با حضور ریاست محترم دانشکده عمران، معماری و هنر جناب آقای دکتر عباس حسینی و همچنین دانشیار گروه معماری خانم دکتر آزاده شاهچراغی به همراه موسس و مدیر لابراتوار تخصصی معماری و هوش مصنوعی و سردبیر فصلنامه معماری و هوش طراحی جناب آقای دکتر رضاباباخانی و خانم دکتر مهسا صفرنژاد در تاریخ چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ساعت ۲۰ بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. بر همین اساس از عموم متخصصان دعوت می شود به منظور آشنایی با لابراتوار تخصصی معماری و هوش مصنوعی، به ویژه آگاهی از اهداف و برنامه های این مجموعه در این برنامه شرکت فرمایند. علاقمندان می توانند با شناسه۶۵۴a۴e۸ و گذر واژه ۱۲۳۴۵ زیر در این مراسم بصورت آنلاین حضور داشته باشند.

معرفی سخنرانان: جناب آقای دکتر عباس حسینی -ریاست محترم دانشکده عمران، معماری و هنر- عقیده دارند: هدف لابراتوار معماری و هوش مصنوعی (AIALab) استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات بنیادی و کاربردی دانش معماری و شهرسازی برای توسعه پایدار مشارکت انسان و فناوری های نوین در فرآیند های صنعت ساختمان خواهد بود. از نظر خانم دکتر آزاده شاهچراغی -دانشیار گروه معماری- هدف از حضور فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی در معماری توسعه بیش از بیش فرآیندهای طراحی تعاملی و ترکیب فناوری های جدید در راستای ارتقای دانش معماری برای باز تعریف روابط بین انسان و محیط است. طبق توضیحات جناب آقای دکتر رضاباباخانی- موسس و مدیر لابراتوار معماری و هوش مصنوعی در مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات تهران- اکنون باید ساختارهای آموزش و کسب و کار معماری به واسطه پیشرفت تکنولوژی و افزایش حجم داده های موثر در فرآیندهای معماری از آتلیه های معماری به سمت لابراتوارهای معماری حرکت نماید، هدف لابراتوار تخصصی معماری و هوش مصنوعی ایجاد شغل های دانشی است، چرا که ساخت الگوریتم های کاربردی در معماری و تبدیل آن ها به هسته ها و واحدهای فناور و در نهایت تاسیس شرکت های دانش بنیان در این حوزه اولویت ما خواهد بود. لذا در همین راستا سرفصل های آموزشی این لابراتوار تخصصی با فرآیندی ویژه که شامل آموزش، پژوهش و ساخت(به طور همزمان) الگوریتم های کاربردی در معماری می باشد، تاسیس شده است. بنا بر تشریح خانم دکتر مهسا صفرنژاد - سردبیر فصلنامه معماری و هوش طراحی- خلق تکنولوژی های نوین، وابسته به آینده پژوهی در این پارادایم نوظهور خواهد بود و برای کشف و انتشار پژوهش های مرتبط با این حوزه نیاز به ایجاد و توسعه لابراتوارهای تخصصی معماری و هوش مصنوعی یک ضرورت غیرقابل انکار است.

درج در سایت: 24 شهریور 1400 - تعداد مشاهده 819 بار