اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان

1st International Congress on Cancer Prevention

اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان روز چهارشنبه، 28 شهریور، 1403 لغایت پنجشنبه، 29 شهریور، 1403 توسط دانشگاه زنجان, انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه و تحت حمایت سیویلیکا در شهر زنجان برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان

تاریخ برگزاری: 28 شهریور 1403 تا 29 شهریور 1403

مهلت ارسال اصل مقالات: 10 تیر 1403
تاریخ اعلام داوری مقالات: 15 مرداد 1403
مهلت ثبت نام در کنفرانس: 10 شهریور 1403
محل برگزاری: زنجان
سال برگزاری: 1403
شناسه ملی این کنفرانس: ICCP01

توضیحات کنفرانس

مدیریت بیماری سرطان یکی از چالش های جدی سیاستگذاری سلامت در جامعه است. شتاب روزافزون رشد این بیماری در جامعه جهانی و ایران زنگ خطری برای همه مسئولین است تا به سرعت روشهای پیشگیری از سرطان را در دستور کار خود قرار دهند و بتوان شتاب رشد این بیماری مهلک را کاهش داد. عوامل موثر در رشد این بیماری دارای ابعاد بسیار متنوعی است و رویکردهای مختلف در حوزه های تخصصی گوناگون را در خصوص پیشگیری از سرطان بایستی مورد توجه قرار داد. بسیاری از حوزه های غیرپزشکی شامل تغذیه، کشاورزی، علوم ورزشی، مهندسی، آمار و احتمال و ریاضیات، روانشناسی، اقتصاد و ... می توانند نقش جدی در مطالعات مربوط به پیشگری از سرطان داشته باشند.

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه از سال ۱۳۸۵ فعالیت های گسترده ای در خصوص درمان بیماران مبتلا به سرطان آغاز کرده است. این انجمن با راهبرد ویژه، خوشبختانه در حال حاضر به یکی از موسسات خیریه بسیار توانمند و شناخته شده در کشور تبدیل شده است که خدمات بسیار گسترده ای را در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و مقابله با این بیماری انجام می دهد. از ۹ سال پیش، این انجمن تمرکز ویژه ای روی فعالیت های حوزه پیشگیری از سرطان و آموزش عمومی داشته است و در سالهای اخیر نیز رویکرد پژوهشی در این زمینه را نیز مورد توجه جدی قرار داده است. در راستای توسعه این فعالیت ها و به کارگیری از ظرفیت های علمی برای تحقق اهداف مختلف در زمینه پیش گیری از سرطان، تفاهم نامه مشترکی بین انجمن خیریه مهرانه و دانشگاه زنجان در سال ۱۴۰۲ منعقد گردید و فعالیت های گسترده ای در این زمینه آغاز شد.

در این راستا، دانشگاه زنجان با توجه به وجود متخصصین در رشته های مختلف (غیرپزشکی) و رسالت اجتماعی خویش با همکاری انجمن خیریه مهرانه، با استعانت از درگاه خداوند متعال و یاری سازمان های حامی " اولین کنگره بین المللی پیشگیری از سرطان" را با رویکرد علمی و ترویجی برنامه ریزی کرده است. هدف کنگره این است که با مشارکت اساتید و صاحب نظران در گرایش های مختلف راهکارهای نوین پیشگیری از سرطان ارائه و مورد تبادل نظر قرار گیرد. همچنین در بخش ترویجی، کارگاه های آموزشی و برخی سخنرانی ها برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد و نمایشگاه های جانبی برای معرفی فعالیت های سازمان ها، نهادها و شرکت های مختلف برگزار خواهد شد.
بدین منظور از تمام مسئولین، صاحب نظران، متخصصین و دانشجویان عزیز دعوت می شود تا با نتایج جدید ترین تحقیقات خود را به این کنگره ارسال نمایند و مشارکت هرچه گسترده تر در این زمینه قدمی در راستای تحقق اهداف کنگره خواهد بود.

***

محورهای اصلی کنگره :

نقش علوم روان شناختی در پیشگیری از سرطان
نقش علوم ورزشی در پیشگیری از سرطان
مدل سازی ریاضی، تحلیل داده و هوش مصنوعی در پیشگیری از سرطان
جغرافیا، محیط زیست و عوامل محیطی در پیشگیری از سرطان
نقش ژنتیک و بیوتکنولوژی در پیشگیری از سرطان
اقتصاد در پیشگیری از سرطان
تغذیه در پیشگیری از سرطان

درج در تقویم: 25 اردیبهشت 1403 - تعداد مشاهده 555 بار