کارگاه آموزشی: کارگاه آموزشی مشارکت عمومی و رسانه های اجتماعی برای دانشگاهیان: اصول ترویج مقالات علمی

Public Engagement and Social Media for Academics

کارگاه آموزشی مشارکت عمومی و رسانه های اجتماعی برای دانشگاهیان: اصول ترویج مقالات علمی روز یکشنبه، 12 دی، 1400 توسط دانشگاه تهران در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی رسانه

برگزار کننده: دانشگاه تهران

 کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی «آموزشی مشارکت عمومی و رسانه‌های اجتماعی برای دانشگاهیان: اصول ترویج مقالات علمی» در روز یکشنبه ۱۲ دی می‌نماید. با توجه به رشد چشمگیر و روزافزون انتشارات علمی، در بسیاری از این موارد نتایج و کاربرد اجتماعی این پژوهش‌ها در انبوه انتشارت گم می‌شود. هدف این کارگاه بازنگری اصول ترویج مقالات علمی می‌باشد. در این کارگاه فرآیندهای قبل و پس از نشر مقاله بررسی شده و به موضوعاتی شامل مجوزهای انتشار و حق تکثیر، رسانه‌های اجتماعی برای پژوهشگران، ابزار لازم برای اطلاع رسانی و افزایش مشارکت عمومی، اشتراک گذاری داده‌های پژوهشی، و ابزار علم سنجی نوین پرداخته می‌شود. این کارگاه با مشارکت و حمایت معنوی «مندلی»، «مرکز علم آزاد»، «فیگشر»، و «علوم انسانی مشترک» برگزار می‌شود.

 سخنران این کارگاه علیرضا صالحی نژاد، پژوهشگر بین‌رشته‌ای مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشگاه تهران، مشاور آکادمی وب آو ساینس، دبیر و عضو هیئت تحریریه ژورنال‌های بین المللی است.

درج در سایت: 11 دی 1400 - تعداد مشاهده 515 بار