سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی

Media and Information Literacy Seminar

سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی روز شنبه، 8 آبان، 1400 توسط دانشگاه تهران و تحت حمایت سیویلیکا به صورت آنلاین برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

اطلاعات کنفرانس

سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی

محل برگزاری: تهران
سال برگزاری: 1400
شناسه ملی این کنفرانس: MILS01

توضیحات کنفرانس

به گفته دبیرخانه همایش : در این دوره همایش مقالاتی دریافت نشده است که جهت نمایه سازی ارسال گردد

«کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ» به مناسبت دهمین هفته‌ی جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با همکاری «دانشکده‌ی مطالعات جهان دانشگاه تهران» اقدام به برگزاری «سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی» با محور اصلی «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در خدمت منافع مردم» روز شنبه مورخ ۸ آبان ۱۴۰۰ می‌نماید.

هدف این سمینار بررسی مفهوم سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در خدمت منافع مردم و اشاره به چگونگی نقش آن در بهبود سطح اطلاعات، مشارکت، و توانمندسازی همگان می‌باشد.

تلاش بر این است که با بررسی این مسائل، گامی در راستای دستیابی به نظام اطلاعاتی آزاد و کثرت گرا، ترویج توسعه پایدار، مشمولیت، برابری، گفتگوی بین فرهنگی، و پاسداری از دموکراسی برداشته شود.

شایان ذکر است که این سمینار با مشارکت «کمیسیون ملی یونسکو»، «مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی»، «انجمن ایرانی مطالعات جهان»، «اتحاد جهانی برای مشارکت در سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی»، «کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو»، «مرکز علم آزاد»، «مندلی»، «انجمن بین المللی ارتباطات سلامت»، «فیگشر»، و «علوم انسانی مشترک» برگزار می‌شود.

سخنرانان:

دکتر سعیدرضا عاملی

استاد ارتباطات دانشگاه تهران، رییس مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی، رییس کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو شورای عالی فضای مجازی

دکتر حجت الله ایوبی

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، و دانشیار دانشگاه تهران

دکتر حسن بشیر

استاد گروه معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق

دکتر آرتور آسا برگر

استاد ممتاز ارتباطات در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو

دکتر احسان شاه‌قاسمی

استادیار گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، و عضو اجرایی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ

دکتر زهره خوارزمی

استادیار دانشگاه تهران

دکتر شاهو صبار

استادیار دانشگاه تهران و عضو کمیته اجرایی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ

دکتر ابراهیم محسنی آهویی

پژوهشگر ارتباطات در دانشگاه وین، و عضو کمیته اجرایی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ

دکتر علیرضا صالحی نژاد

پژوهشگر مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشگاه تهران، عضو کمیته اجرایی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ، و عضو کمیته بین‌المللی هفته اطلاعاتی و رسانه ای یونسکو

درج در تقویم: 15 آبان 1400 - تعداد مشاهده 2402 بار