سخنرانی علمی: باید ها و نباید های ثبت ایده ها و اختراعات

باید ها و نباید های ثبت ایده ها و اختراعات روز چهارشنبه، 12 آبان، 1400 توسط دانشگاه صنعتی شریف در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی و فناوری

برگزار کننده: دانشگاه صنعتی شریف

 امروزه در اقتصادهای دانش بنیان، خلق ثروت مبتنی بر دانش و اطلاعات است و نتیجه گیری از آن نقش کلیدی منابع نامشهود در این دروه است. اما شناخت منابع نامشهود و تبدیل آن به ثروت نیازمند اشراف «درست» به مدیریت و حقوق مالکیت فکری است. اما برخورد غلط و غیر دقیق با این دارایی ها و عملکرد از روی دانش نادرست موجب هدر رفت و حتی از بین رفتن مالکیت و انحصار ایده ها و اختراعاتمان بوده و همین مزیت رقابتی با رقبا بالعکس به دانش آنان اضافه خواهد نمود. در این وبینار، با بررسی اشتباهات رایج در عملکرد ثبت، حفظ، ارزش گذاری و فروش دارایی های فکری از جمله ایده ها، اختراعات، الگوریتم ها، علائم تجاری، کپی رایت و... به برخورد «درست» با راهکارهای موجود ملی و بین المللی با این دارایی ها خواهیم پرداخت.

معرفی سخنران: مهندس پویان پیردیر مشاور، ارزیاب و مدرس مالکیت فکری و ثبت اختراعات برنده بورسیه و فارغ التحصیل سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) و هماهنگ کننده دفتر حمایت از نوآوری و فناوری WIPO در منطقه و مدیر عامل موسسه نوآوری، انتقال فناوری و دارایی فکری مارلیک برنده جوایز و جشنواره های منتخب ملی و بین المللی اختراعات با بیش از ۱۰ ثبت اختراع ملی و بین المللی به همراه تجربه فروش و تجاری سازی در حوزه اختراعات

درج در سایت: 10 آبان 1400 - تعداد مشاهده 697 بار