کارگاه آموزشی: تندخوانی و تقویت حافظه

تندخوانی و تقویت حافظه روز یکشنبه، 1 تیر، 1399 لغایت پنجشنبه، 28 اسفند، 1399 توسط مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان در شهر مشهد استان خراسان رضوی برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: آموزش

برگزار کننده: مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان

چرا تندخوانی و تقویت حافظه اهمیت زیادی دارند؟
ما در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم، جایی که علیرغم فرصت کمی که در اختیار ماست، چیزهای بسیار زیادی برای یادگیری وجود دارند که یادگیری هرکدام از آنها نیازمند مطالعه و تحقیقات زیادی است. با توجه به زمان کمی که ما روزانه در اختیار داریم، یادگیری این حجم از اطلاعات و مطالب غیر ممکن به نظر خواهد رسید. اما جالب است بدانید در همین زمان و فرصت اندک هم می توان مطالب جدیدی یاد گرفت و به خاطر سپرد. تندخوانی این فرصت را برای شما فراهم می کند که مطالب را با سرعت بیشتری مطالعه کنید، در نتیجه زمان کمتری را صرف یادگیری مطالب گذشته می کنید و فرصت بیشتری برای یادگیری مطالب جدید خواهید داشت.

اما مطالعه کردن و خواندن کتاب های مختلف به منظور یادگیری آنها زمانی ارزشمند است که ما قادر باشیم مطالبی که مطالعه کردیم را به یاد بیاوریم و از آنها استفاده کنیم. با در نظر گرفتن مشغله های فکری و ذهنی که امروزه تقریبا همه ما با آنها درگیر هستیم، بخاطر سپردن و یادآوری مطالب هم به اندازه خواندن آنها مشکل است. پس تکنیک ها و تمرینات تقویت حافظه هم می توانند برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند. این تمرینات حتی می توانند در طولانی مدت از ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و یا حتی ضعف اعصاب هم جلوگیری کنند.

روش های تندخوانی و تقویت حافظه
اما مانند هر تکنیک موجود دیگر ، روش های مختلفی برای یادگیری تندخوانی و تقویت حافظه در پیش روی ما قرار دارند. هر کدام از این روش ها می توانند با توجه به گروه سنی فرد و یا نوع یادگیری و یا حتی میزان زمانی که روزانه با آنها اختصاص می دهد مورد استفاده قرار بگیرد که در این کارگاه تمرین های کاربردی و اصولی جهت تندخوانی و تقویت حافظه ارائه شده است.

---

مدرس:ساناز آرزمجو

درج در سایت: 11 تیر 1399 - تعداد مشاهده 881 بار