کارگاه آموزشی: کارگاه آموزشی سامانه فرماندهی حادثه

کارگاه آموزشی سامانه فرماندهی حادثه روز پنجشنبه، 28 تیر، 1397 لغایت جمعه، 29 تیر، 1397 توسط کیمیا خرد پارس در شهر تهران استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مدیریت (عمومی)

برگزار کننده: کیمیا خرد پارس

سامانه فرماندهی حادثه (ICS) یک مدل استاندارد عمومی مدیریت عملیاتی حوادث و سوانح ملی است که برای تمامی حوادث و سوانح قابل استفاده می‌باشد. این سیستم به دست اندرکاران مدیریت حوادث و سوانح امکان می‌دهد تا بدون لطمه به حوزه‌های اختیاراتی خود و صرف‌نظر از پیچیدگی و تعدد حوادث و سوانح در یک ساختار یکپارچه و هماهنگ منسجم گردند. سامانه فرماندهی حادثه (ICS) بر اساس اصول پایه‌ای بنا نهاده شده است که از طرفی سبب اطمینان یافتن از به‌کارگیری مؤثر منابع و از سویی موجب کاهش اختلالات در سیاست‌گذاری‌ها و عملیات سازمان‌های پاسخگو می‌گردد. پاسخگویی به نیازهای حوادث، فراهم آوری پشتیبانی اداری و لجستیک برای نیروهای عملیاتی، اقتصادی بودن از طریق جلوگیری از فعالیت‌های موازی، برقراری هماهنگی بین فعالیت افراد و سازمان‌ها تنها برخی از دلایل لزوم ایجاد سامانه فرماندهی حادثه (ICS) در مواجهه با حوادث و بلایا می‌باشد. بر اساس استاندارد فما (FEMA1) این دوره در چهار سطح با نام‌های 100، 200، 300 و 400 تقسیم‌بندی می‌شود. در همین راستا شرکت کیمیاخردپارس با یک دهه فعالیت مداوم در برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در حوزه‌های مدیریت ریسک، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، HSE و مهندسی ارزش اقدام به برگزاری دوره‌های سامانه فرماندهی حادثه در سطوح گوناگون نموده است. در همین راستا دوره جدید سامانه فرماندهی حادثه (ICS100) در روزهای پنجشنبه و جمعه، 28 و 29 تیرماه و در تهران برگزار خواهد شد.

سرفصل مطالبی که در این دوره به آن‌ها پرداخته خواهد شد عبارت است از:

– سامانه فرماندهی حادثه، ‌تاریخچه و روند تکامل
– معرفی، ویژگی‌های پایه سامانه فرماندهی حادثه مطابق با ICS100
– معرفی المان فرماندهی حادثه و نحوه طراحی اجزای آن
– معرفی المان‌های 4 گانه و نحوه طراحی اجزای آن
– معرفی اجزای سخت‌افزاری سامانه فرماندهی حادثه و نحوه برقراری رابطه آن با عناصر مدیریتی
– معرفی اجمالی سطوح تکمیلی ICS200, ICS400 و کاربردهای اجمالی آن
– کار کارگاهی در قالب دو کارگاه:
الف)طراحی پایه سامانه و کارگاه ب)طراحی عملیاتی سامانه برای یک واحد نمونه

 

آنچه شرکت‌کنندگان در انتهای این دوره فرا خواهند گرفت:

1- شناخت و فراگیری ویژگی‌های اساسی مندرج در سامانه فرماندهی حادثه مطابق با ICS100

2- فراگیری اصول طراحی پایه سامانه مبتنی بر ویژگی‌های اساسی

3- قابلیت طراحی یک سامانه فرماندهی حادثه و طراحی سطوح مختلف آن در قالب فعالیت کارگاهی (1)

4- قابلیت اتصال عناصر سخت‌افزاری سامانه فرماندهی حادثه به ساختار مدیریتی آن در قالب کار کارگاهی (2)

 

شایان ذکر است این کارگاه به صورت ترکیبی (مباحث نظری و کار عملی و گروهی) و با همکاری پژوهشکده و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی برگزار خواهد شد و به شرکت‌کنندگان در دوره مدرک معتبر با امتیاز بازآموزی کارکنان دولت اعطا خواهد شد.

مدرس این دوره دکتر سعید گیوه‌چی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، و دبیر و سرپرست رشته HSE دانشگاه تهران و دبیر انجمن علمی مدیریت و مهندسی HSE ایران می‌باشد. 

هزینه شرکت در این دوره 550 هزارتومان می‌باشد که برای ثبت‌نام گروهی سه نفر به بالا (از نفر چهارم به بعد) 10 درصد تخفیف لحاظ خواهد شد.

درصورت به حدنصاب نرسیدن افراد شرکت کننده، دوره به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

درج در سایت: 12 تیر 1397 - تعداد مشاهده 1305 بار