دفاعیه ارشد: ارتباط سوگیری‏های رفتاری و تصمیمات سرمایه ‏گذاری با درنظر گرفتن نوع تحصیلات دانشگاهی سرمایه‏ گذاران

The relationship between behavioral biases and investment decisions with regard to the type of investor’s university education

ارتباط سوگیری‏های رفتاری و تصمیمات سرمایه ‏گذاری با درنظر گرفتن نوع تحصیلات دانشگاهی سرمایه‏ گذاران روز دوشنبه، 29 آبان، 1396 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: کسب و کار

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز

این پژوهش به بررسی ارتباط سوگیری‏های رفتاری و تصمیمات سرمایه ‏گذاری با درنظر گرفتن نوع تحصیلات دانشگاهی سرمایه‏ گذاران می‎پردازد. و به این سؤال پاسخ می‎دهد که آیا سوگیری‏های رفتاری (حسابداری ذهنی، زیان گریزی، بیش اطمینانی، خود اسنادی و رفتار گله‌ای) با در نظر گرفتن نوع تحصیلات دانشگاهی سرمایه گذاران بر تصمیمات سرمایه‏ گذاری ایشان تاثیرگذار است؟ این تحقیق از نظر نتیجه کاربردی، از نظر نوع داده‏ ها کیفی، از نظر منطق استدلال قیاس و استقرا، از نظر زمان طولی گذشته نگر و از نظر هدف توصیفی و پیمایشی است. داده‎های مورد نیاز به وسیله پرسش‎نامه به دست آمده است. جامعه آماری مطالعه، سرمایه‎گذاران بورس اوراق بهادار و نمونه پژوهش 273 سرمایه‎گذار است که از طریق نمونه‎گیری تصادفی به دست آمد. جهت آزمون فرضیه‎ها از آزمون رگرسیون استفاده شده است. یافته‎های تحقیق، تأثیر سوگیری‎های رفتاری بیش اطمینانی، رفتار گله‎ای، زیان گریزی، حسابداری ذهنی و خود اسنادی را بر تصمیمات سرمایه‎گذاری سرمایه‎گذاران، در هر 3 گروه مورد مطالعه تأیید می‎نماید.

 

درج در سایت: 27 آبان 1396 - تعداد مشاهده 542 بار